kan men zomaar een vereniging de oudste rechten ontnemen

Wij zijn een IJshockey club uit enschede
We bestaan al sinds 1979.
Nu is er in enschede een nieuwe ijsbaan gekomen.
Ook is er een nieuwe ijshockey club bij gekomen.
deze claimen een uur training
hier voor moet de bestaande club een uur inleveren.
kan men ons dit zomaar ontnemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen

Het beste antwoord

De Lions zeggen daarover:

"De terugkeer naar Enschede had nogal wat voeten in de aarde, omdat ook de Blue Caps en de studentenvereniging Slapping Studs van de nieuwe ijsbaan gebruik wilden maken, maar na de vorming van een speciale baancommissie van de KNSB was er plek voor alle drie de clubs. "We zijn enorm blij dat we op de nieuwe ijsbaan terecht kunnen", zegt Björn Zwijnenberg, voorzitter én speler van de Lions. "Het is een ietwat ingewikkelde constructie met één orgaan die het ijs inkoopt, maar we hebben ijs."

Er is dus een speciale baancommissie gevormd van de KNSB.
Deze wijze mensen hebben dit zo besloten.
Daar moet je dan ook zijn als je het er toch niet mee eens bent.
De Baancommissie Twente is een werkcommissie van het bestuur van het Gewest Overijssel van de KNSB. In die hoe­danig­heid organiseert en coördineert de Baancommissie Twente alle activiteiten op IJsbaan Twente, gedurende de uren die de baancommissie afhuurt voor de trainingen en de wed­strijden van de schaatsverenigingen in de regio Twente.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja.
Zolang jullie de ijsbaan niet gefinancieerd hebben, huren jullie gewoon tijd op die baan. En kan de beheerder besluiten je minder tijd te geven om ook een andere vereniging de mogelijkheid te geven gebruik te maken van de baan.

Met het huren van een baan betaal je per periode voor de rechten. Maar bij elke heronderhandeling van je contracten kunne die rechten aangepast worden. Als jullie 2* zoveel gaan betalen mag je vast langer spelen.