waarom start de 1000 op zo'n rare plek? (bij schaatsen)

de duizend start op 50 meter en de finish is op de andere 50 meter maar het kan toch ook net als een 3000 of bij de start van de 300 en dan finishen bij de start van de 500 dat is toch liguster ivm verplaatsen van de start en finish..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je vraag in de rubriek 'Schaatsen' zet heb je waarschijnlijk sneller antwoord.

Antwoorden (2)

Dat doen ze zodat ze de finish niet hoeven teverschuiven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De finish is op een andere plek, het zou op dezelfde plek kunnen zijn als bij de 3000 en de 5000m, maar dan start je bijna in de bocht. En dat is niet echt handig op een sprintafstand. Bij de 3000 en 5000m kan dit wel, omdat de paar tienden van een seconde dan toch niet uitmaken. En omdat er dus wat verder terug wordt gestart is de finish ook wat meer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is logisch anders is het een 950 meter xD maar bedankt voor je antwoord, niet heb ik wat aan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je een 950meter??