hoe leer ik schaatsen

ik wil leren schaatsen voor vrijdag ik kan het wel alleen niet zo goed

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
1.2K

Antwoorden (7)

ga zoveel mogelijk oefenen desnoods op skeelers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schaatsen aandoen en met een stoel het ijs op.. achter je stoel gaan schaatsen, tot je het door hebt...

Toegevoegd na 2 minuten:
kijk even t filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=ERKrRia19ng&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan meerdere dingen proberen:

- ga op het ijs staan met schaatsen met een stoel voor je zo leer je voorzichtig schaatsen en als je meer durft doe je de stoel weg en hou je gewoon iemand zn hand vast en zo beetje bij beetje afbouwen en alleen proberen.

- In de fitness heb je bepaalde schaatsoefening apparaten waarmee je je benen naar buiten moet bewegen. Perfecte oefening om de bewegingen van schaatsen te leren!

- Ga eens buiten skeeleren, het zijn dezelfde bewegingen en het is een goede voorbereiding, want met skeelers kan je niet wegglijden maar het zijn wel dezelfde bewegingen

succes, en anders geef je vrijdag aan dat je neit zo goed kan schaatsen en vraag je iemand of hij je helpt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem je oma mee naar de ijsbaan en leen daar haar rollator. Geen oma? Geen rollator? Dan is achter een stoel nog altijd de beste methode. Wij lieten ons vroeger ook door onze hond trekken. Dat was wel lachen maar met de stoel heb ik het veel beter en gauwer geleerd.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha zo heb ik het ook geleerd!!
Dan heb je nog 4 dagen, moet lukken (vallen en opstaan)met een beetje goeie wil en inzet van jezelf en familie/vrienden (hulpmiddelen)leer jij zeker schaatsen1

VEEL PLEZIER!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog nooit hebt geschaatst, maar wel eens op skates (of skeelers) hebt gestaan dan kun je het beste hockeyschaatsen nemen vrijdag. Deze hebben een harde schoen, dus je enkel kan dan niet zwikken en de slag is ook niet zo lang.
Waarschijnlijk ga je op een ijsbaan schaatsen, omdat er vrijdag geen toertochten zijn. Mocht je wel een langer stuk willen schaatsen kun je ook combi-noren nemen (huren of lenen). Deze hebben de ijzers van noren, maar net als hockeyschaatsen een hoge/harde schoen, waardoor je vrij stevig staat, en minder snel zal vallen.

Mijn zoon (12) kon vorig jaar absoluut niet schaatsen, maar kwam prima weg op hockeyschaatsen en kon daardoor ook meedoen met klasgenoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
filmpjes kijken op YOUTUBE over droogoefenen, dan gaat het op het ijs ook makkelijker.

en als je dit allemaal getraind hebt, kun je het ijs op gaan.

probeer de eerste keer iemand mee te nemen, die al kan schaatsen, deze kan je tips geven, en een handje geven waar nodig.