Waarom dragen vrouwen bij hockey een rokje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hockey
6.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hockey doe je met een rokkie...eh stokkie bedoel ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind zonder idd ook veel leuker!

Het beste antwoord

het is traditie. De eerste sporten die gedaan werden door vrouwen (vóór die tijd hadden mensen er het geld en de tijd niet voor)...waren tennis en hockey, en de vrouwen die het konden gaan beoefenen waren 'de rijke tak'.
Ook toen de iets minder rijke takken konden gaan sporten, bleven hockey en tennis trouw aan die traditie.
Denk nog maar even terug aan het 'schandaal' dat het eerste gekleurde shirtje veroorzaakte op Wimbledon - véél over te doen geweest, of dat nou wel 'kon': 'tannissen' in niet-witte kleren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk voor de uitstraling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@raytje: ze is ook op de foto niet met hockey bezig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee is van een andere sport..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan zien dat ze het heerlijk vindt om te gaan hockeyen.
Leuke sport met niets aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze dame is fan van de Pittsburg Penguins, of althans de gehele selectie van dit ijshockeyteam.
http://penguins.nhl.com/ Dus wel hockey, wel een stick, geen balletje maar een puck en geen astroturf maar een ijslaagje + orgel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet de Zamboni niet! Inderdaad een vrouwelijke fan van de Pittsburgh Penguins.
t is eigenlijk een broek-rokje...omdat t vrouwen zijn.maar van mij mag een man t ook dragen hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen met een stokje de bal achterna lopen en dat is al zo mannelijk. Een rok geeft tegenwicht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de coach
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder rokje staat zo schunnig ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +je voor de lach!
Omdat er anders helemaal niemand naar vrouwenhockey kijkt. j/k

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat hockey vaak werd gespeeld door mensen met een "hoge stand". Daar droegen vrouwen nooit broeken, dus vandaar dat ze een rok aantrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk om onderscheid te maken van mannen en vrouwen iets van vroeger.

En ik denk dat het voor mannen niet fijn is een rokje , anders klappert het zo beneden haha :D grapje ;)