mag je met hockey gebruik maken van een " links handige" stick?

Mijn zoontje gaat op hockey, hij is links. Staat er ergens in het reglement van de knhb dat de bolling van d stick aan een bepaalde kanu MOET zitten? zoneezijn er links handige sticks te koop, zo ja waar?

Gr

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hockey
13.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag 1 is of het mag reglementair. Als dit mag wordt het spelletje heel anders. Backhand wordt forehand en voor de tegenstemden zeer verwarrend. Dus mag dit?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://sport.nl/artikelen/2018/06/verbeter-je-techniek-met-de-linkshandige-hockeystick

Antwoorden (7)

Ja, linkshandige sticks mogen. Volgens mij gewoon verkrijgbaar bij de decathlon en perry sport en andeere grote sportzaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet toch zeker dat ik een vriend met linkshandige sticks zag spelen
van wikipedia:
Doordat de stick conform de reglementen altijd de bolle kant rechts heeft en de platte kant links is deze alleen rechtshandig te gebruiken. Linkshandige sticks zijn niet toegestaan."

volgens mij zijn er geen linkshandige sticks te koop en ik heb ze dus ook nog nooit gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, sorry maar er bestaan geen linkshandige sticks.
Ik ken genoeg mensen die links zijn en die gebruiken ook gewoon een normale stick.

;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, er zijn wel linkshandige sticks maar die zie je echt zelden! en is heel moeilijk mee om te gaan. ik beb ook links en hockey zelf gewoon met een normale stick.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alle antwoorden kloppen maar voor een deel of helemaal niet. Er zijn geen linkshandige sticks, en ze worden ook toegestaan door de bond.
Dit komt omdat iedereen links of rechts handig de rechtshandige stick hetzelfde beetpakt namelijk met links boven en rechts onder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
“De stick moet alleen aan de linkerzijde plat zijn. Dit is de kant die zich aan de linkerkant van de stick bevindt als de speler de stick zodanig vasthoudt dat de haak van de grond omhoog wijst.”

Een stick die jij 'linkshandig' noemt is dus reglementair verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kan een linkshandige stick kopen op een hockeyspeciaalzaak in Amsterdam, Rotterdam of Deventer