Dit hebben ze gedaan omdat dan de bal beter te zien is. Het contrast is dan groter dan met een groen veld. Voor de spelers heeft het niet zo veel effect, maar op tv is de bal zo veel makkelijker te volgen

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens hebben de spelers wel geoefend op het nieuwe blauwe veld om er zo aan te wennen. Maar de spelers konden de bal op het groene veld ook prima volgen. Het is dus puur voor commerciële doeleinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook in het publiek ter plaatse beter te volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de kleur van de Londense Olympische spelen is duidelijk
paars.

Andere antwoorden (1)

Zoals matthias zei is het vooral zodat tv-kijkers de bal makkelijker kunnen volgen. Er is alleszins veel protest geweest om het heilige gras van wimbledon een andere kleur te geven. Spelers vonden het ook een hele aanpassing.

Nu bestaat kunstgras blijkbaar in alle kleuren die je je maar kan denken, dus ik denk dat het gewoon een persoonlijk gevoel is: http://www.namgrass.be/kunstgras/living-colours-kunstgras-producten