Waar moet ik op letten als ik duik? (hockey keeper)

Ik ben vaste keep bij hockey maar duiken lukt me gewoon niet, dan belang ik eerst op m'n knieën en dan de rest pas naar voren.. Waar moet ik op letten als ik duik?

Toegevoegd na 31 seconden:
*belang - beland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
2.1K

Het beste antwoord

ik keep ook wel eens en als je duikt moet je gewoon vol gaan voor de bal probeer gewoon net als bij voetbal te duiken kijk goed naar bijv. panalties bij voetbal daar word veel meer gedoken en kun je het goed zien. let wel op als je duikt dat je niet een speler omver haalt als je dit doet en je hebt de bal is het strafcorner als je de bal niet hebt is strafbal veel succes en misschien moet ik wel eens tegen je spelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon niet inhouden en niet bang zijn om pijn te krijgen, gewoon volle bak gaan. Ook gewoon goed naar de bal blijven kijken. Maar waar moet je eigenlijk voor duiken met het hockey??? Ik kan me er niks bij voorstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je staat bij de 2e paal, en de bal komt hoog bij de 1e paal, als je dan tussen stapje maak dan ben je vaak al te laat, als je snel ernaar toe duik houd je de bal wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet de bal wel met heel veel curve worden geslagen want stel de er wordt vanaf de zijkant geslagen en je staat tegen de eerste paal aan en je steekt je hand uit dan kun je de hoek gewoon afdekken met je handschoen, zoniet dan sta je of verkeerd opgesteld of moet je een paar passen naar voren doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sws is het altijd handig om te kunnen duiken, ook voor keeperstraining, en in de wedstrijden en trainingen zie ik ook vaak dingen terug van: 'Als ik had geduikt had ik hem gehad'
probeer alleen te denken aan de bal en dat jouw doel is de bal uit het net te houden verder niet nadenken