Waarom komen er blauwe velden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat de groene en rode pixels niet zijn ingeschakeld?

Antwoorden (2)

De KNHB gaat met dit recente besluit mee in de eisen van de internationale hockeyfederatie FIH en de wens van verenigingen. Voordeel van een blauw kunstgrasveld is dat een bal daarop veel beter te zien is dan op een groen kunstgrasveld. Dit is voor spelers, officials en publiek extra van belang bij wedstrijden bij kunstlicht en uitzending op televisie

Toegevoegd na 1 uur:
De hockeyclub de Hondsrug in Zuidlaren speelt vanaf september 2010 als eerste hockeyclub van Benelux op een blauw Domo® Hockey Xtreme veld. Dit terrein van Domo® Sports Grass is een semi-waterveld. Semi-watervelden zijn grasmatten met een hoge vezeldensiteit. Deze terreinen worden gebouwd op een dynamische onderbouw, zij bieden een uitstekende balrol door de hogere densiteit, zijn niet belastend voor spieren en gewrichten en zijn dus zeer geschikt voor technisch hoogstaand spel. De speler kan gemakkelijk met de hockeystick onder de bal spelen vermits de bal perfect bovenop de grasmat ligt en niet meer in het zand.

Vandaar dus.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Als je de bal niet goed kunt zien, lijkt het mij handiger de BAL een andere kleur te geven, niet het veld. Maar wie ben ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou idd Cryofiel!... maar zo slim zijn ze vast niet bij de hockey clubjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn bij hockey over het algemeen slimmer, dan bij voetbalclubjes.
Omdat het contrast met de bal op TV veel beter is. Eerste veld in Valencia neergelegd (op verzoek van de vereniging); eerste veld in Nederland in Zuid Laren bij hockeyclub Hondsrug.