Is het strafdoelpunt bij (veld)hockey afgeschaft?

Ik weet nog dat er 2 jaar geleden (toen ik mijn scheidsrechters-kaart haalde) een strafdoelpunt werd toe gekend, wanneer de keeper een strafbal met zijn bolle kant stopt.

Is dit nog steeds zo, of is dit afgeschaft? (Hoorde van iemand dat het afgeschaft was, maar kon het niet vinden op internet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
2.4K

Antwoorden (2)

Nee dit is afgeschaft je krijgt dan een strafbal (naar mijn scheidsrechterscursus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je krijgt opnieuw een strafbal =)? Dankuwel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry vraag verkeerd
Gelezen :s sorry goeie vraag :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als het opzettelijk gebeurd dan is het een kaart (duh)
Ik heb ook mijn scheidsrechterskaart maar ik heb hier nooit wat van gehoord. tegen mij zeiden ze altijd een overtreding van de keeper is of strafbal of corner maar nooit straf doelpunt.

Toegevoegd na 26 seconden:
ze tellen eigen doelpunten ook niet meer mee.