Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je je startsnelheid vergroten? (zie uitleg)

Ik ben laatste man bij hockey en moet dus altijd een mannetje dekken. Maar als mijn man zich gaat aanbieden en ik loop mee -allebei op vollr snelheid- dan rent hij me altijd eruit. Ook met tackle-backs is dit een probleem.

Ik ben dus niet snel genoeg , want aan mijn coditie ligt het niet. Is er een mogelijkheid om te trainen dat ik vanuit stilstand in een keer heel hard kan rennen? En dat dan mijn volle vermogen qua rennen ook omhoog gaat, dat ik sneller word?

Alvast bedankt,

Jajadingesdeluxe

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hockey
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Vaak oefenen met sprinten doe het iedere dag even dan ga je gelijk beter sprinten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed sprinten oefenen en probeer hem langs de kant te chanellen zodat je team kan terug zakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit licht niet aan je snelheid maar aan je reactiesnelheid. je tegespeler weet waar die heen wil lopen en daar zal hij naar toe lopen. bij een tackle-back is het precies hetzelfde daar wachten ze gewoon precies op het goede moment om over te spelen. je kunt trainen op tackle-backs maar het zal altijd zo zijn dat jou tegenstander weet waar hij naartoe wil lopen voordat jij dat weet. en daar moet je op reageren.
je bent zeker niet de enige die dit heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding