Welke straf kan worden opgelegd als een team zich niet op tijd opstelt aan het einde van de pauze?

Als een team zich na herhaaldelijk fluiten nog niet opstelt en daarmee dus het spel ophoudt, kan/mag/moet dit dan worden bestraft met een gele kaart voor de aanvoerder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hockey
1.1K

Het beste antwoord

In de spelregels die ik gevonden heb staat het volgende;
"12. Wangedrag
Wangedrag is: ruw of gevaarlijk spelen, het spel zodanig
vertragen dat het tot tijdrekken wordt, met kennelijk opzet
spelregels overtreden, en elk ander onbehoorlijk gedrag.
Aanvoerders die hun functionele verantwoordelijkheden niet nakomen, kunnen ook wegens wangedrag worden bestraft.

13. Aanvoerder
De aanvoerder van een team draagt namens zijn club verantwoordelijkheid voor het gedrag van de spelers van het team, voor correct wisselen van spelers en voor de invulling en afhandeling van de wedstrijdformulieren."

als je de punten zo leest, dan zul je (als de aanvoerder dus zijn team niet beweegt zich op te stellen) de aanvoerder straffen wegens het niet nakomen van hun functionele verantwoordelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou eerst nog een paar keer fluiten, zeg de coach nóg niets of inderdaad de aanvoerder dan zou ik de aanvoerder straffen met een gele kaart.
Bronnen: