Waarom zijn de vrije trainingen in Monaco op een donderdag?

Normaal zijn de twee vrije trainingen altijd op een vrijdag. Wat gebeurt er dan op vrijdag in Monaco? Zijn er dan andere races?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Formule 1
3K

Het beste antwoord

Zodat men vrijdag het grootste deel van de dag het circuit vrij kan maken voor het verkeer. Anders zou het van vrijdag tot en met zondag potdicht zitten. Nu breekt de vrijdag de 3 dagen die Monaco anders voor een groot deel onbegaanbaar maken.
Vanaf vrijdag 14:00 tot zaterdag 7:00 is het circuit(eigenlijk de openbare weg) dan begaanbaar voor iedereen.
Toegevoegd op 24 mei 2018 16:09: tekst
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op vrijdag 25 mei 2018 zijn er onder meer andere races.

Op deze website http://www.racexpress.nl/formule-1/compleet-tijdschema-f1-grand-prix-van-monaco-inclusief-formule-2-fr2l-porsche-supercup/n/90013 vind je deze informatie over het programma op vrijdag. Wel is er van de Formule 1 een signeersessie om 15:00 uur:

Vrijdag 25 mei
Eurocup FR2L - Qualifying Session A - 07:55 - 08:25
Eurocup FR2L - Qualifying Session B - 08:33 - 09:03
Promoter - ACM VIP Laps - 09:05 - 09:25
Porsche Mobil 1 - Qualifying Session - 10:00 - 10:30
Promoter - ACM VIP Laps - 10:30 - 10:55
FIA Formula 2 - First Race (42 Laps or 60 Mins) - 11:30 - 12:35
FIA Formula 2 - Press Conference - 13:00 - 13:30
Promoter - Renault Promotional Activity - 13:00 - 13:30
Formula 1 - Drivers' Autograph Session - 15:00 - 16:30
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-In theorie zou dat wat nu op vrijdag gebeurt net zo goed op donderdag kunnen gebeuren. Dat is dus geen reden. Alles wijkt qua wedstrijden voor de F1 als het moet.