Wat kan er misgaan als je een kaartje voor de formule 1 via Markplaats koopt?

De meeste verkopers zijn al jaren actief op Marktplaats en hun ID is gecheckt. De meesten bieden een kaartje aan die nog op naam moet worden gezet. Ik las op dutchgp.com dat de ticketkoper de naam op het ticket achteraf nog kan veranderen maar kan hij ook bv. het hele ticket resetten en weer aan iemand anders verkopen?

8 maanden geleden
in: Formule 1
1.3K

Antwoorden (1)

Je vraagt wat er mis kan gaan als je een kaartje koopt voor de formule 1 via Marktplaats.
De regels voor de doorverkoop staan beschreven op de site van Durch Grand Prix. Aan de ene kant wordt gezegd, dat dit strict verboden is, maar vervolgens noemen ze een paar voorwaarden waaraan moet worden voldaan om wel door te mogen verkopen. Eén van de voorwaarden is, dat het kaartje wordt doorverkocht via het resell platform van Dutch Grand Prix.
De aanbieder is ten alle tijden verantwoordelijk. Maar als de Dutch Grand Prix als organisator vermoedt dat de aanbieder handelt in strijd met de voorwaarden, dan is de organisator gerechtigd de betreffende kaartjes ongeldig te maken.
Dus wat er mis kan gaan, is dat jij denkt een kaartje te kopen, en uiteindelijk betaalt hebt voor een kaartje dat niet (meer) geldig is. Dan ben je je geld kwijt.
8 maanden geleden