ze gebruiken allemaal va het zelfde merk,alleen ze rijden op een harde of zachte band,ook deze moeten ze in de race allebij een keer gebruikt hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de verschillen in materiaal wegneemt en iedereen met dezelfde banden (en auto?) laat rijden, is al een groot deel van het wedstrijdelement eraf.
Vaak zijn fabrikanten van auto's en autobanden sponsor van Formule-1. Die willen dus met hun eigen banden rijden.
Bij andere sporten gebruiken sporters ook materiaal van eigen keuze en merk.
11 jaar geleden
In principe worden die wel gebruikt. Iedereen rijdt met banden van Pirelli, dat op dit moment de leveranciers is binnen de F1. Vervolgens heeft Pirelli aan alle teams verschillende mogelijkheden geboden, zoals "soft, hard, medium, rain". Daarnaast moeten de coureurs ook rekening houden met diverse regelementen. Tijdens een droge race is de coureur bv. verplicht om minimaal 1x met hard tyres en 1x met soft tyres ter verschijnen.
Je ziet dus dat uiteindelijk alle teams de beschikking hebben over dezelfde banden, alleen is niet altijd de volgorde waarin de banden gebruikt worden door de teams, hetzelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er wordt momenteel al gefluisterd dat er volgend seizoen weer 2 bandenleveranciers zullen zijn in de Formule 1.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar heb je dat vandaan, van weer twee bandenleveranciers in de Formule 1?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar werd over gesproken tijdens het verslag van de laatste GP. Pirelli heeft ook al aangekondigd dat als dat werkelijk zo zou zijn, zij zich terugtrekken. In dat geval zal het wel weer gaan om een strijd tussen Bridgestone en Good Year.