Hoe hard rijd een le ma auto?

Nu de 24 uur van le ma is wil ik wel weten hoe hard de maximale snelheid is van de hoofdklasse van de race

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Formule 1
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt Le Mans?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL vdijken, le ma is precies zo uit te spreken als het echt zou moeten ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij 'rijd' niet maar 'rijdt' wel

Antwoorden (1)

Gemiddeld: 215.409 km/h
Max snelheid: 332 km/h
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die presentator zei dat die 300/450 gaat maar klopt dat precies ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoorden op toekomstige vragen kun je niet vinden,
ronaldP
11 jaar geleden
De topsnelheid voor een LMP1 wagen ligt net als een formule 1 wagen zo rond de 400km/h. In praktijk ligt dat een stuk lager doordat snelheid wordt ingewisseld voor downforce. Record ligt rond de 370km/h maar in de race ligt het nog lager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het wel over snelheden van 6 jaar geleden. Momenteel is de max. snelheid van 345 km/u gemeten.