Welk circuit/welke F1 wedstrijd is het leukst?

Goede middag,

Ik wil mijn vriend graag entreekaarten kado doen voor een F1 wedstrijd in 2010. Welk circuit/welke wedstrijd is het leukst, waar ga ik mijn vriend blij mee maken? Graag in Europa...

Dank je wel!

Groet,
Maartje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Formule 1
5.3K

Antwoorden (7)

De meest betoverende en spannende Grand Prix in de wereld vanaf donderdag 13 tot en met zondag 16 mei 2010. De enige race die in de straten van de stad Monaco wordt gereden! Op naar Monaco dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de keuze hebt, Monaco met stip op één.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi hoi,

ieder circuit heeft zijn leuke en minder leuke kanten, voordeel van monaco zoals mijn voorganger al zei is dat het in een stad gereden wordt en er dus voor en na de race nog voldoende te beleven is.
Races die op een bestaand circuit gereden worden liggen vaak een heel stuk buiten een stad vandaan. Waardoor je vaak na een race een tijdje in de file staat of op een leeg circuitpark rond loopt te dolen.
Ik heb even gekeken naar de kalender van 2010 en zag er helaas silverstone niet bijstaan, dat was voor mij persoonlijk een super mooi circuit.
Mijn volgende voorkeur zou uitgaan naar monza, mooi circuit waar veel gebeurd mooie bochten erin waar ook tribunes staan. Mooie acties en soms ook onverwachte acties.
Monaco is zo smal dat inhalen vaak erg moeilijk is waardoor degene die de start het beste doet ook de winnaar is omdat het circuit het bijna niet toelaat in te halen.
Hockenheim ben ik ook eens geweest heeft niet mijn voorkeur omdat daar toen naar mijn mening het publiek niet echt sportief was. Spa is een circuit dat op bergen tussen bergen in ligt qua geluid echt super! Maar je betaald veel geld en dan zit je nog maar op de koude rotsen.
Is het misschien een idee om misschien eens via een omweg te vragen aan je vriend van goh heb je nou een favoriet circuit? En van daaruit gaan plannen?

succes!!!!

ps. wat je ook kiest de beleving van een F1 race is er een die je nooit meer vergeet! zei zij die 5 keer geweest is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monaco natuurlijk. Het enige circuit dat eigenlijk geen circuit is. Het enige circuit waar iedereen overheen mag rijden (alleen op die ene dag uiteraard niet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geldt toch ook voor (grote stukken van) Spa-Franhcorchamps?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger, op het oude circuit nog wel, nu op het nieuwe niet meer, dacht ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, zou goed kunnen hoor, het is ook alweer veel te lang geleden dat ik dat gebied bezocht heb.
Spa-Francorchamps.

Een circuit met een rijke historie, de mooiste bocht in de Formule 1 en het langste circuit op de huidige kalender.

In die bocht (Eau Rouge) worden de jongens van de mannen gescheiden, de coureurs die niet liften, behoren tot de mannen!

Altijd mooie races op dit circuit! Voordeel is dat kaarten relatief makkelijk te krijgen zijn (ten opzichte van Monaco) voor een goede prijs en je kan het aanrijden vanuit Nederland!

Het is een echte ervaring, neem dat van mij aan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Met grote voorsprong: Spa-Francorchamps!
(Helaas te duur voor mijn portmonnaie...)

Een heel goed betaalbaar alternatief is Hongarije, waarvan helaas heel veel mensen zeggen dat dit een "Mickey Mouse circuit" is, maar als je er daar bij bent beleef je toch écht de F1, geloof me!

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast9121;

De vorige antwoorders hebben wat mij betreft allebie gelijk; Monaco voor de beste sfeer en Spa-Francorchamps voor de mooiste wedstrijd. Maar Monza is misschien een mooi alternatief vanwege de omgeving, het eten en de wijn in de buurt?