Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik de kosten van een Formule 1 auto vinden?

Dus hoe duur is bijv. een set banden etc. Waar zou ik deze informatie kunnen vinden op het internet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Formule 1
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

niet een compleet antwoord maar wel een beginnetje:

De prijzen beginnen bij nog geen 200 pond voor een remschijf, een achtervleugel moet 2.000 pond opleveren en de hele achterkant van de auto mag weg voor 4.400 pond. De onderdelen zijn overigens leverbaar via de webshop zolang de voorraad strekt. Haast lijkt dus geboden om snel te bestellen via www.toyota-f1-shop.com.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de bron staan de kosten van een formule 1 wagen.

Een band bijvoorbeeld (448 is aantal die nodig zijn per seizoen):
Tire $650 448 $291.200
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vroeger een F1 agenda gehad en heb er veel van geleerd.
Zo koste in 1998 een setje banden maar liefst 10.000 gulden. De teams die punten scoorden en in de top 10 zaten hoeften ze niet te betalen en kregen ze gratis.
Daarnaast kost een hele formule 1 auto circa een miljoen euro.

Dit is echt niet overdreven aangezien er veel tijd zit en er door duizenden mensen werk wordt verricht. Denk aan de windtunnel, motorontwikkeling, elektronica, research enz enz.
Vroeger was een formule 1 auto goedkoper, omdat ze er zoveel mochten maken als ze zelf wilden. Ik kan me nog herinneren dat Ferrari 4 soms zelfs 5 reserve auto's meenam. Dan verspreid je alle kosten over alle gemaakte auto's. Nu mag je geen reserve auto tijdens de race hebben en is een auto dus duurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding