Waarom zitten er bij vrijwel alle pinballgames die lanes aan de zijkant waardoor je sneller af gaat?

bij letterlijk 95% van alle pinball (flipperkast) games zitten er aan de zijkant die
lanes, open ruimte links en rechts, en als de bal daar terecht komt ben je normaal
gesproken onherroepelijk gelijk af. sommige games ondersteunen dat je met de
tilt schok de bal weer terug kan flippen op een van de flippers links of rechts
maar de meeste niet. dit is een zeer storende layout die talloze kasten hebben.
bij veel pinball games is er de mogelijkheid een kickback op elk van die lanes
te krijgen door punten of dergelijk te scoren, maar veel ook niet.
waarom is dit zo gedaan ? ik bedoel een pinball game lijkt mij leuker als je
er langer in blijft, en die lanes zorgen ervoor dat je vaak gewoon af gaat zonder
dat je ook maar iets fout doet - de bal komt per ongeluk te ver links of rechts.
ik weet dat de speler en zijn niveau ervan dit ook bepalen, maar dit is niet altijd
het geval, er is een random factor hier. waarom is deze regel er ? waarom bij digitale kasten, ik kan me voorstellen dat bij fysieke kasten mensen te goed
werden in het spel en dus de bal ´eeuwig´ in de game konden houden, maar
waarom bij digitale pinball games - welke vaak niet op bestaande fysieke
flipperkasten gebaseerd zijn ? waarom zit dit in pinball games ?

Antwoorden (1)

Flipperkasten waren (en zijn nog vaak) bedoeld om geld te verdienen (en klanten te trekken). Ze stonden (en staan nog steeds) in speelhallen, snakbars enzovoort. In snackbars kunnen klanten er even op spelen als ze wachten op hun bestelling. Zo kan er eenvoudig extra inkomen worden verdiend door de uitbater(s).

Er kan meer worden verdiend als de spelers steeds opnieuw met een nieuw spel moeten beginnen. De digitale flipperkasten zijn op hetzelfde principe gebaseerd, al zal niet met iedere digitale flipperkast geld worden verdiend. Er zijn immers ook gratis spelletjes.