Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je voorkomen dat de zenders van 2 radiografisch bestuurbare speelgoedauto's elkaar gaan beïnvloeden?

Ik heb een tweeling die ik allebei een radiografisch bestuurbare auto wil geven. Ik wil echter zeker zijn dat de 2 auto's elkaar niet gaan storen. Is dat aan de verpakking/specificaties te zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de meeste gevallen staat het wel op de verpakking aangegeven hoeveel kanalen de desbetreffende bestuurbare auto heeft. Zo niet dan kun je het ook altijd navragen aan een verkoopmedewerker, deze behoren dat ook te kunnen vertellen.

Mijn jongens hebben elk dezelfde bestuurbare helicopter, enkel elk een andere kleur. Ook al hebben wij beide helicopters op een ander kanaal gezet, ze gaan elkaar ook wel eens 'treiteren' door hun eigen afstandsbediening op de ander zijn kanaal te zetten en zo vliegen ze met de ander zijn helicopter weg. Je kan er ook voor kiezen om voor twee verschillende bestuurbare auto's te gaan. Je loopt hierbij wel de kans dat ze op dezelfde frequentie zitten, het hoeft echter niet. Maar ook hier zal wel navraag naar te doen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, op de verpakking staat over het algemeen op welke frequentie het apparaat werkt. Neem twee verschillende frequenties en je zit veilig :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel auto's en zenders hebben een kanaalkeuzeknopje. Soms zijn er maar twee kanalen, A en B, maar dat is genoeg. Zet de ene auto+zender op kanaal A en de andere op kanaal B, en je bent klaar.

Je hoeft dan dus alleen maar te kijken of er zo'n kanaalkeuzeknopje op de auto of op de zender zit.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding