Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik een alternatief voor lego

Ik ben gek op lego en heb gehoord dat er alternatieven zijn die net zo goed zijn. Kan iemand me een winkel adviseren waar ik dit kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sluban is een prima alternatief voor Lego. De prijs kwaliteit verhouding is goed.
De bouwstenen van Sluban zijn iets minder stevig en je moet soms wat kracht gebruiken om ze op elkaar te krijgen.
Soms ontstaan er ook kiertjes omdat het niet heel goed aansluit.
Als laatste wil ik nog wel even zeggen dat Lego gewoon Lego is en blijft, maar daar betaal je ook voor.
Op de Sluban site kan je kijken waar het verkocht word

Toegevoegd na 4 minuten:
Klik even op DEALERS, vul dan je postcode in
en dan krijg je de dichtsbijzijnde winkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Inmiddels heb ik deze webshop ontdekt die er goed uitziet en de goedkoopste lijkt te zijn: www.voordeligebouwsteentjes.nl
En het lijkt inderdaad precies Lego!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sluban lijkt een prima alternatief. Ik ga kijken voor dealers in de buurt of koop via voordeligebouwsteentjes.nl
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk ook eens op www.giftdigger.com Deze webshop heeft ook de merken Sluban en Brictek in hun programma. Het Canadese merk Brictek is sinds kort ook in Europa verkrijgbaar.
De kwaliteit is indrukwekkend voor het geld en komt heel kort bij Lego in de buurt.
Ik denk zelf nog iets beter dan Sluban als je let op de verbindingsvastheid.

Andere antwoorden (2)

Dat spul heet Sluban en je komt het tegen in de Euroshop/Prijs Pakker en dat soort winkels. Assortiment is niet heel erg groot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Modelbricks.eu heeft wel wat mooie modellen, maar na een gesprek met de eigenaar wist deze me te vertellen dat de winkel voor de feestmaand flink uitgebreid is. Volgens mij hebben ze er nu ongeveer 45 modellen opstaan. Het is ook een nieuwe winkel nog. Was geloof ik een van de eerste klanten :)

Wel mooie modellen. Ik heb zelf van hun de sonic blue dream car gekocht. Mooie build en alles blijft goed zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding