Hoe heet mag Lego maximaal gewassen worden?

Graag alleen antwoorden van mensen die ervaring hebben of verwijzen naar mensen die ervaring hebben met wassen van Lego (geen andere merken) in de wasmachine in een waszak/kussensloop o.i.d.

Ik had Lego te leen gekregen en hier waren veel blokjes iets kromgetrokken. Hierdoor past het natuurlijk niet zo goed meer op elkaar en dat is enorm jammer. Nu heb ik zelf ook Lego en ik wil het eens reinigen. Nu lijkt een kort wasprogramma mij wel wat, maar ik ben bang dat het bij mij ook kromgetrokken blokjes tot gevolg kan hebben...
Of dat de kleur dof wordt of de blokjes teveel beschadigen op een andere manier...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het advies is om Lego met stickers te wassen op niet warmer dan 30 graden en Lego zonder sticker mag op 40 tot 60 graden. Wél in een zak doen en deze dichtmaken.
Is het Lego van 1975 of ouder is, dan wordt geadviseerd het te wassen in een lauwwarm sopje met Bio Tex maar zeker niet warmer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bekijk dit is, is dit jou probleem misschien toevallig ook?
http://www.goeievraag.nl/vraag/lego-wassen-schoonmaken.261993
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40 tot 60 graden Celcius. Mét sticker: 30 graden Celcius.