hoe krijg ik speelgoedbeesten weer zacht?

Kunnen speelgoedbeesten waar veel mee gespeeld is weer zo zachtworden als toen ze nieuw waren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.3K

Antwoorden (9)

Ja hoor,gewoon in de wasautomaat wassen met een scheut wasverzachter erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan door ze in de wasmachine te wassen op 30 graden, wasverzachter gebruiken en ze vervolgens gewoon aan de lucht te laten drogen. Beter is het om dit in het voorjaar te doen zodat de knuffels buiten kunnen drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk of je ze kunt wassen
en of er een wasvoorschrift in staat wat nog te lezen is.

Zo niet:
wassen met de hand in een lauw sopje
en naspoelen met de hand met lauw water en
een scheut wasverzachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn jachthond loopt binnen altijd met zachte knuffels te sjouwen. Per twee weken stop ik ze gezamenlijk in de wasmachine en doe in het spoelwater een scheut azijn of wasverzachter. Gaat geweldig!! Als NIEUW.

Ik koop ze altijd op de koninginnemarkt voor een dubbeltje, dus kon ik het risico wel lopen, maar de eerste keer was ik verbaasd over het resultaat.
12 jaar geleden
Als ze niet gewassen kunnen worden,wat best zou kunnen,
neem ze dan af met azijn,neen een borstel(afwas) boen
ze lekker af,drogen en weer als nieuw.
Suc6
12 jaar geleden
De knuffels van mijn kinderen doe ik altijd gewoon op 40 graden (soms nog even 'vlekvoorbehandelspul' erop) met wasmiddel, maar zonder wasverzachter. Als je dit normaal wel gebruikt, kun je dit natuurlijk gewoon doen, maar het is niet persé noodzakelijk voor een zacht eindresultaat.
Na het wassen in de droger doen (kan niet wanneer er plastic rammeldingetjes in verwerkt zitten, wel oogjes en neusjes hoor, doe ik ook gewoon). Superzacht, schoon en fluffy.

Als een knuffel niet gewassen hoeft/mag worden kun je met een gewone haarborstel (met die kunststof/metalen pennetjes en zo'n klein kunststof bolletje aan het einde van het pennetje) voorzichtig de vacht weer opfluffen. (Hoe heet dat eigenlijk? Is opfluffen wel een woord?) Een heel mooi resultaat! Maar wel voorzichtig, want sommige knuffelbeesten hebben een soort lusjes en als je iets te rigoureus borstelt kun je er een haal in trekken. Dat wil je niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het over knuffels hebt ,gewoon in de wasmachine wassen met wasverzachter erbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wasverzachter zou ik afraden bij baby's & peuters: azijn is even doeltreffend.

Zelf steek ik knuffels in een kussensloop en was ze kort op 60° op lage toerental (kouder indien het gewoon opfrissen is). Daarna kort in de droger en eventueel verder drogen in de zon of op de verwarming (op een droge handdoek). Zeer vuile knuffels spoel ik eerst met koud water zodat de vlek niet fixeert. Als ze niet gewassen mogen worden neem ik ze af met een vod van badstof met zeep (handzeep is voldoende, alep is beter), daarna met een andere vod met azijn en wrijf ik ze droog. Een haardroger kan je ook gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze wast, daarna in de droger droogt, en daarna goed bewerkt met een haarborstel, worden ze weer heel zacht. Dat geldt ook voor nepbont-kragen aan kinderjassen.
Geen wasverzachter gebruiken want daarvan worden ze sneller terug vies.