Hoe kom ik aan gratis speelgoed voor een goed doel?

Hallo,

binnenkort wil ik een begin gaan maken met ontwikkelingswerk in landen waar mensen het niet breed hebben. In landen waar de ouders geen geld hebben om hun kind(eren) naar school te brengen, laat staan hen speelgoed te geven. Daarom ben ik op zoek naar speelgoed om deze kinderen blij te maken. Het mag van alles zijn, zowel voor jongens als voor meisjes.

Nu is mijn vraag: Hoe kom ik aan dit speelgoed? Ik kijk al meerdere dagen op internet en heb advertenties geplaatst, maar vraag mij af of er nog meer mogelijkheden zijn.

Hallo allemaal,

binnenkort wil ik een begin gaan maken met ontwikkelingswerk in landen waar mensen het niet breed hebben. In landen waar de ouders geen geld hebben om hun kind(eren) naar school te brengen, laat staan hen speelgoed te geven. Daarom ben ik op zoek naar speelgoed om deze kinderen blij te maken. Het mag van alles zijn, zowel voor jongens als voor meisjes.

Of heeft iemand van jullie iets staan waar jij/je dochter/zoon niets meer mee doet maar waarvan je het zonde vindt om weg te gooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inzamelings actie op een school of sport club.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met 'speelgoed'? Zelf ben ik altijd zeer kritisch met zulke acties: Er zijn elementen die elektronische rotzooi (Gaat snel kapot, werkt alleen op - bepaalde - batterijen en wanneer stuk weer troep in arm land) en oorlogs'speelgoed' naar Afrika sturen..... Nee, daar pas ik voor. Ga liever potloden, pennen, schriften inzamelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het liefst houten speelgoed of van kunststof/stevig plastic
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via aanpakkers zie bron. Bronnen:
- http://aanpakkers.ntr.nl/

Het beste antwoord

Plaats advertenties met jou telefoon nr bij de supermarkten .
Vraag aan een huis aan huis krant of zij een stukje willen schrijven in hun blad !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... Een heel goed idee, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan .

Andere antwoorden (10)

Goede actie, toppie! Je kunt wat scholen benaderen om te vragen of ze mee willen helpen met deze actie. Denk dat er bij de kinderen nog heel wat afgedankt speelgoed ligt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Acties houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet een oproepje op Marktlaats en vraag aan jouw plaatselijke krant of je daar een oproep in mag doen door middel van een leuk artikel over je actie. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan aan scholen, kinderdagverblijven, bibliotheken en jeugdwerkingen vragen of je je advertentie daar mag ophangen.
Vooral jeugdverenigingen zijn gewoonlijk wel te vinden om mee te werken aan zo'n prachtig initiatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiste kans: als je na Koninginnedag bij een container gaat staan met een bord 'hier speelgoed inleveren goede doel', krijg je genoeg. Ik heb jarenlang bij een container met een rommelmarkt gestaan om zulke spullen eruit te vissen, dus je kunt ook in contact treden met een organisator van een rommelmarkt en aangeven dat je mee wil helpen bij het opruimen. In de container hou je vooraan een plekje vrij voor goede spullen en de rest smijt je achterin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel raar dat je daar nu mee komt, nu
alle vrijmarkten van koninginnedag afgelopen zijn
en er voor ik weet niet wat voor geld en materialen en speelgoed in de containers is gedonderd.

Verder vind je oproep hier te wazig.

Wat ga je eigenlijk doen?
In welke landen?
Hoe krijg je die spullen daar?

Zonder goed verhaal en een degelijke onderbouwing krijg je ook geen medewerking van scholen.

Waarom sluit je je niet aan bij SOSkinderdorpen
of bij Emmaus, of bij Terre des Hommes
of bij de Voedselbank.
Er zijn acties en instanties genoeg die dit soort dingen regelen en goed verzorgen.

Maar als je toch een suggestie wilt:
http://www.gratisoptehalen.nl/toon.php?rid=10&status=aangeboden

http://www.gratisaftehalen.nl/index.php?page=10
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard heb ik hier in de buurt op de vrijmarkt gekeken en heb ik na afloop wel wat kunnen verzamelen, maar dit is niet veel, omdat merendeel kapot is... Mijn idee is om in een land (weet nog niet exact welk land, denk aan Gambia) waar niet veel geld is kinderen blij te maken met afgedankt speelgoed van kinderen die er blij mee zijn geweest. Ik heb op koninginnedag ook op de vrijmarkt gestaan om geld in te zamelen om kinderen naar school te helpen. Mijn oom en tante doen dit vaak en zullen mij helpen bij het organiseren hiervan. Ook hebben zij aangeboden om met hen mee te gaan.
Er is al gezegd dat de vrijmarkt op 30 april daar de gelegenheid bij uitstek voor is.
Het is mooi dat je iets wil doen voor een goed doel, maar volgens mij maken arme kinderen in ontwikkelingslanden hun eigen speeltjes en spelletjes met een creativiteit waar wij nog van kunnen leren. (Als ze niet mee hoeven te werken voor de kost)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook wel eens gedaan,.. speelgoed inzamelen.. Dan moet je gewoon naar de bartsmit GAAN en vragen of ze nog wat over hebben van oud speelgoed..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plaats een vraag op de website van clubvan100
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tijd bij een hergebruik winkel gewerkt en weet dat ze daar veel speelgoed binnen krijgen. Het mooie aan speelgoed in dit geval is dat als de kinderen ouder worden ze er niets meer aan hebben ondanks dat het nog goed speelgoed kan zijn, ideaal hergebruik gerei dus.

Waar ik werkte was in Nijmegen (zie link in bron) en daar hadden ze een ideële structuur, dus geen winst bejag. Ik weet dat er meerdere vergelijkbare hergebruik winkels verspreid over Nederland bestaan.

Het lijkt me een plan om die aan te schrijven of langs gaan en te vragen of ze speelgoed voor je gaan verzamelen.

Succes.