Wat is page file memory precies en hoe groot moet ik dit zetten?

Het spel Anno 1404 crasht steeds en nu had ik ergens op internet gelezen da tdit aan de page file memory ligt. Het spel werkt vaak ca. 15 minuten en vervolgens geeft die: "Warning. No more memory available." Wat kan ik hieraan doen? En hoe groot moet ik dus mijn page file memory maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Je pagefile moet ongeveer 2,5 keer zo groot zijn als je geheugen. Dus als je 4GB het moet de pagefile 10GB zijn. Blijkbaar is je pagefile met een vaste, kleine lengte ingesteld anders kreeg je de melding niet. De instelling hangt een beetje af van de versie van Windows die je heby.
Via het configuratiescherm kun je de opzoeken waar je de pagefile kunt wijzigen. Dat gaat via systeemeigenschappen, en dan prestaties, geavanceerd, virtueel geheugen. Zie afbeelding hoe je een vaste instelling kunt maken.