Welk speelgoed is wel geschikt voor 0 tot 3 jarigen.

Op speelgoed staat vaak vermeld voor welke leeftijd het is bedoeld. Bijvoorbeeld 6M+. Op de achterkant van de verpakking staat dan het tekentje niet geschikt voor kinderen van 0 tot 3 jaar. Moet dit teken dan maar genegeerd worden en is het door de fabrikant er opgezet om zich in te dekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Speelgoed geschikt voor jongere kinderen is vooral groot & zonder gifstoffen. Denk aan een blokkendoos.

Spul voor 6+ kan kleine delen bevatten waarin babies kunnen stikken. NIET negeren dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je niet het tekentje dat betekent dat je de *verpakking* niet aan een 0 tot 3-jarige moet geven? Een hoop speelgoed zit bijvoorbeeld in een plastic zakje. Dat zakje geef je niet aan een baby wegens verstikkingsgevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pluchen knuffels, stoffen ballen, of een soort van mobile voor inde auto, daar hangen dan figuurtjes en belletjes aan, daar kan het kind dan mee spelen in de auto. Je hangt dat dan op aan het raam of aan het handvat dat meestal boven het raam zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen van 0-3 kun je het best dingen geven die te groot zijn om in hun mond te stoppen en waar geen gifstoffen vanaf komen zoals duplo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt er van de duplo gifstof af ja?
Ik heb net een grote bak vol aangeschaft.