Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hallo, ik speel graag hartenjagen op de computer. Nou is het zo dat ik heel vaak de schoppenvrouw in mijn maag krijg gesplitst. hoe voorkom ik dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door op te letten wie schoppen heeft en een kleur niet meer heeft (en dan de schoppenvrouw zou kunnen spelen). Algemeen geldt: slagen waar waarschijnlijk geen schoppenvrouw op komt, kun je rustig maken, slagen die risicovol zijn (bv omdat de kleur al 2 keer gespeeld is), moet je proberen kwijt te raken.
Of alle slagen halen, of in ieder geval alle punten, dan krijgt de rest allemaal 26 punten. Die moet je alleen niet te opzichtig doen, want anders redt je namelijk net niet alle punten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Is niet te voorkomen. Welke kaarten je uitgedeeld krijgt, heb je zelf niet in de hand.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Zorgen dat je goed speelt - lees ook de hints en tips bij het spel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door in het begin kaarten weg te geven die er voor zorgen dat je een soort totaal niet meer hebt. Als die soort, bijvoorbeeld harten gevraagd wordt leg je je schoppen vrouw bij.
Kan zijn dat ik andere spelregels hanteer maar zo doe ik het meestal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry ik begreep dat je de schoppen vrouw kreeg van anderen bij het kaarten uitwisselen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door in het begin al te proberen de schoppen eruit te spelen. Bijvoorbeeld door zo snel mogelijk aan zet te komen (geef bij de eerste zetten, waar meestal ruiten en klaveren worden gespeeld, je hoogste, waardoor jij aan zet komt. In het begin is dit het meest safe).
Zodra jij aan zet bent, moet je zo veel mogelijk lage schoppen spelen (alle schoppen tot de boer natuurlijk). Hiermee zie je al snel genoeg wie hem heeft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding