Geld ingehouden extra trekking loterij zonder berichtje vooraf?

Het is nu de 2e keer dat de Postcodeloterij zonder voorbericht en toestemming van mij,geld afgeschreven hebben van mijn rekening in verband met een extra trekking?
Dat mag toch niet...
Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven en nu gebeurde het weer..
Iedere maand betaal ik 10.25 voor 1 lot en de laatste betaling was 27 juli..Nu krijg ik een bankafschrift waar de 27e juli opstaat en er is de 4e augustus 10.25 ingehouden voor een extra trekking...
Dat zal ff lekker worden,ze kunnen wel 5 extra trekkingen gaan doen in september...en wij maar betalen....
Wat kunnen we daar nu aan doen?
(ik heb inmiddels mijn lidmaatschap opgezegd daar,zo kwaad ben ik)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij precies hetzelfde! Ik heb het ook meteen stopgezet maar moet het nog terugvragen. (Als dat zin heeft)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV overigens! Er zijn er blijkbaar meer die dit meemaken.

Antwoorden (5)

Je geld terug vragen, en meteen er mee stoppen.
Maar dat heeft u al gedaan.
Daarom heb ik het toendertijd ook op gezegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus het is jou ook gebeurt? (zeg maar jij tegen mij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet nu maar ik heb het over een tijdje geleden een paar jaar geleden zelf. Ik had toen opgebeld met de mededeling dat ik het hoogst brutaal vond dat ze zomaar een dubbele trekking hebben in gehouden.
En dat ik daarom wilde stoppen.
Maar ik moest het per brief opzeggen.
Met een stop machtigingskaartje ( weet niet meer hoe het heet )
Maar ik kon toen mijn geld terug krijgen van de dubbele trerkking. Ik kreeg 2 keer een brief waarom ik er mee wilde stoppen, want het is zo zonde ik deed al mee vanaf het begin dat de loterij bestond vertelden ze mij.
En het was zonde van de kanjer punten .( weet niet of het nog bestaat)
En hoe zou ik reageren als de loterij in mijn straat valt enz enz een heel preek in die brief.
En als ik me nog bedacht dat ik toch weer mee kon doen en mijn kanjer punten weer terug kreeg.
Alleen moest ik wel binnen een termijn mij weer aanmelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik speel ook al een 14 jaar mee,en toendertijd stond het niet in de voorwaarde...ik heb er later ook nooit bericht van gehad ook,voor de extra trekkingen...nou,ik heb opgezegt.... Die trommel ijs die er de laatste jaren te winnen valt,kan ik zo ook wel kopen..hahaa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou die kan je nu wel kopen van het geld wat je terug kan krijgen.
Volgens mij had ik het opgezegd toen er zomaar extra geld werd ingehouden toen Koningin Beatrix jarig werd of er was een jubileum of zo iets dergelijks.
Nou die hoeft geen mooi kado te hebben die heeft geld genoeg vind ik .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Koninginnedag loterij,ja dat flikt de Staatsloterij ook...
t1 is geen wonder dat de directeuren van loterijen een zéér riant inkomen hebben...
Maar niet van mijn centen....En het Koningshuis geeft met een verjaardag iedere inwoner maar eens briefje van 100 euro om feest te vieren...haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha dan ben ik elke dag jarig als dat zou kunnen.
Leuk is anders natuurlijk, echter staat het in hun voorwaarden (waar jij mee akkoord bent gegaan) dat naast de reguliere trekking, nog twee extras trekking zijn. Te weten in augustus 2010 en december 2010.

Het is dus terecht dat het is afgeschreven, echter kan ik me voorstellen dat het rauw op je dak komt. Nu maar hopen op een mooie prijs!

Toegevoegd na 36 seconden:
extras trekking = extra trekkingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben lid sinds een jaar of 14 denk ik,en bij de voorwaarden die ik toen kreeg staat dat niet... als het nu inderdaad zo is,waarom is er dan in Februari ook 10.25 ingehouden?? Dit was nu de 2e keer dat er ingehouden is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het al de tweede keer, dan mag je er van uit gaan dat er geen derde keer komt. Ik weet niet precies hoe het zit als je al zo lang lid bent, ik weet niet of je ieder jaar in de gelegenheid wordt gesteld om te verlengen (met de nieuwe voorwaarden) of dat het automatisch gebeurd. Maar zoals je ziet, je bent niet de enige. Google voor de "gein" maar eens op: afschrijving extra trekking postcodeloterij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik net gedaan en er staan veel berichten over,ik vondt nog dit:
•Als u ná februari 2009 deelnemer van de Postcode Loterij bent geworden, dan doet u automatisch mee met 14 trekkingen. Bent u voor die tijd deelnemer geworden, dan kan het zijn dat u nog meespeelt met 13 trekkingen per jaar.
***
En ik ben lid van voor 2009 en nooit op de hoogte gebracht van nog meer trekkingen...Vorig jaar was dat niet zo,en nu ineens wel,dan valt het toch rauw op je dak..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval wordt het terugboeken die hap en terecht dat je gestopt bent!
je kan deze terug laten boeken door je bank, of je moet bij toen je lid werd gemeld hebben dat je akkoord bent gegaan met extra trekkingen
je kan ook je bank de opdracht geven om maar 12 trekkingen per jaar af te schrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mogelijkheid van extra trekkingen staat in hun voorwaarden. Daar is al jurisprudentie over en toen is de Postcodeloterij in het gelijk gesteld.
Echter, je kunt hiertegen bezwaar maken (als je op tijd bent!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik ben al zeker 15 jaar of meer lid.
In het begin had je dit niet.
Maar het is er langzaam ingeslopen.
En ze hebben het volste recht,volgens het regelement van heden ten dage.
Maar ik kan me niet herinneren dat ik ook een berichtje heb gehad ,dat ze er mee gingen beginnen.
Ze hebben ons gewoon in hun macht.
Ik attendeerde laatst een collega erop,zij had dit nog nooit gemerkt zo goed keek zij haar bankafschriften na.
Verder dan een bak ijs en kaartjes voor slagharen zijn wij ook nooit gekomen.
En stoppen,tja als hij valt,dan val je naast de boot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij valt,ja..dat blijft altijd maar gissen...
Hier is de buit na 14 jaar meespelen ook ijs en kaartjes slagharen en 1 hotelovernachting...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je toch nog meer gewonnen dan ik.
Maar een hoop mensen zouden best wel willen stoppen,maar durven niet.
Zoals mijn collegaatje,die is vorig jaar verhuist,en speelt met haar oude en haar nieuwe adres mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht ook altijd zo..stel dat ie valt...en je bent geen lid meer..
Maar nu met iedere keer extra trekkingen innen,dacht ik..bekijk het maar,het wordt er steeds gekker...Mijn zus heeft de periode maart en april bij mij gewoond i.v.m een verbouwing,ze had haar post laten doorsturen naar mijn adres,en nu sinds twee maanden staat ze bij de postcode op mijn adres? Dat is ook zoiets geks...Post doorsturen voor de periode van 2 maanden en ze hebben haar huidige adres in de mijne veranderd...Het lullige hiervan is,buiten het feit dat als er wat valt op haar eigen adres zij dan geen aanspraak kan maken,en zij nu al een maand bezig is om dit te laten veranderen...wat nog steeds niet lukt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd worden we allemaal straal voor de gek gehouden.
Een andere collega van mij heeft in december opgezegd.
Is na die tijd 6 keer gebeld ,met zielige verhalen om toch maar weer mee te doen.
Ik speel met 2 loten mee al wel 15 jaar of langer.
Toch gisteren weer een grote brief in de bus om maar weer wat loten erbij te bestellen.
Dat drukwerk kost zeker niks voor hun omdat wij dat toch zelf betaald hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,die brief kreeg ik ook al,ligt al in de papierbak...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Eerlijk gezegd worden we allemaal straal voor de gek gehouden."
"Ze hebben ons gewoon in hun macht. ???
Het is een loterij, inherent aan een loterij is dat het meer kost dan het oplevert. Je kunt op elk gewenst moment opzeggen en je bent sowieso nooit gedwongen om er aan mee te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn opa en oma hebben destijds een mailtje ontvangen waarop ze hun akkoord moesten geven voor de extra trekkingen.