Weet iemand een foefje voor Binaire puzzels?

Ik ben sinds kort echt verslaafd aan Binaire puzzels alleen bij 3 sterren kom ik nooit uit. Weet iemand een foefje? Ik weet de basisregels al hoor ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

Probeer tips van deze website:
http://www.binairepuzzel.net/tips.php

Toegevoegd na 33 seconden:
OF deze
http://www.denksport.be/default.aspx?id=07d645f6-4a8c-4a99-96ef-bd8085a2bda5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je de basisregels kent, ken je genoeg volgens mij.
Stukje voor stukje afwerken
zoek heel de puzzel af naar 2 dezelfde cijfers naast elkaar, 2 dezelfde cijfers met 1 vakje ertussen enzovoort.
Heel de puzzel zo afgewerkt, dan wer opnieuw.
het principe van basis puzzel en meer sterren is gewoon hetzelfde, alleen misschien iets gestructureerder te werk gaan
anneliez
12 jaar geleden
Bij de moeilijkere binaire puzzels is vaak het toepassen van de de regel dat er nooit twee kolommen of twee rijen gelijk mogen zijn noodzakelijk voor het vinden van de oplossing.

Dus goed kijken of je een bepaalde koplom of rij misschien toch maar op één manier kan invullen, omdat er anders weer een reeds bestaande kolom of rij ontstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst de nullen invullen waar ze kunnen en het zelfde geldt voor de enen en daarna pas de rijen kijken zo kom ik zelfs uit met de allermoeilijkste puzzels