Ik heb het spel Carcassone gekocht. Nu is er 1 kaartje waarvan ik niet kan achterhalen waarvoor hij dient. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze herken ik niet. Is hij uit het basisspel of heb je er een uitbereidingsset bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een doos gekocht met 4 uitbreidingen. En inderdaad ik kon dit kaartje ook niet.
Ik hoor net dat het een duitse versie is dus waarschijnlijk een kaartje die niet uitgebracht is in NL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het plaatje ook niet zo heel goed zien. Misschien heeft het iets met die varkens, akkers en boeren te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het plaatje op deze site gevonden:
http://www.carcassonne.nl en dan bij landschapskaartjes; graaf, koning en ... het is indd duits, ga denk daar maar eens contact opnemen. Bedankt voor je reacties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een duidelijkere foto had, kon ik je misschien helpen.

Het beste antwoord

De bordtegel komt uit "Graf, König und Konsorten". Dit is een uitgave die enkele eerdere uitbreidingen combineert.

De tegel toont de "De Heiligdommen". Er zijn er 5 van.

Dat zijn 5 nieuwe plaatjes met cultusplaatsen erop die ongeveer zoals het klooster gelden. Als je een poppetje op een kloostertegel zet is het een monnik. Een poppetje op een cultplaats is een ketter. De werking is net zo als bij een klooster:

Wie als eerst zijn plaatje omringt krijgt de 9 punten, andere culttegels in hetzelfde gebied óf een kloostertegel in het gebied krijgt dan geen punten meer. Waarmee de spelers de monnik van het klooster dus ook punten afhandig kunnen maken.

Je mag een cultplaats niet direct tegen een andere cultusplaats of het klooster aanleggen. Diagonaal dus wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Meer informatie over carcassonne kan je vinden in onderstaande links.

Duitse link met uitleg:
http://www.brettspiele-report.de/carcassonne-graf-koenig-und-konsorten/

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zeg het verkeerd: Een cultplaats mag op zich direct aan één klooster worden gelegd, maar niet aan twee (zie afbeelding).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik weet niet hoeveel carcassone spellen er zijn, maar ik vergelijk het maar eventjes met ons spel... (ons spel is een legspel, je maakt dan een stad met markten enzovoort)

volgens mij is het gewoon een huisje, of een monument. als het een monument is zou het in de handleiding moeten staan.