Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij welk spel horen deze tegeltjes?

waarschijnlijk vintage, tegeltjes van ca 4 bij 4 cm

Picture for question
Amadea
4 maanden geleden
Dat lijkt veel op Q-bitz, alleen betreft dat blokjes die je in een vorm in een bepaald patroon moet leggen.
Amadea
4 maanden geleden
Zie bijvoorbeeld deze afbeelding ervan:
https://www.ucon-gaming.org/wp-content/uploads/2021/07/QBit-dice.jpg
tinus1969
4 maanden geleden
Dacht ik ook even, maar LOCO had volgens mij geen cirkels.
Mivanthi
4 maanden geleden
Heb het toch maar even opgezocht want ik twijfelde ook juist aan die cirkels. Wat blijkt:
De 16 blokjes zijn meestal voorzien van de volgende achterkanten (symbool + kleur):
Rode ster
Blauwe ster
Groene ster
Gele ster
Rood hart
Blauw hart
Groen hart
Geel hart
Rood vierkant
Blauw vierkant
Groen vierkant
Geel vierkant
Rode cirkel (DUS TOCH!)
Blauwe cirkel
Groene cirkel
Gele cirkel
ronron1212
4 maanden geleden
geen antwoord
jc54
4 maanden geleden
Het doet mij denken aan mini-loko
Vraagjes__
4 maanden geleden
Zou zomaar kunnen! Ik zie deze specifieke niet terug als ik het opzoek. Dit zijn wel veel kleinere en platte tegeltjes
KleinDuimpje
4 maanden geleden
Loco heeft aan de andere kant ook bedrukking zoals getallen.
Mivanthi
4 maanden geleden
Klein duimpje heeft wel een punt…
Mivanthi
4 maanden geleden
Zouden het LOCO stenen kunnen zijn?
Gwen
4 maanden geleden
Het klinkt alsof je het hebt over een spel met tegeltjes, zoals Mahjong of Rummikub. Bij Mahjong heb je veel verschillende tegels met symbolen en cijfers, terwijl bij Rummikub de tegels genummerd zijn in verschillende kleuren. Als je meer context kunt geven, zoals het aantal tegels of hun teksten/symbolen, kan ik gerichter helpen! Wie heeft ervaring met het herkennen van spellen aan de hand van tegeltjes? Welke spellen kwamen bij jullie in gedachten?
Amadea
4 maanden geleden
Zijn het echt tegeltjes, dus van keramiek en nogal zwaar? Of betreft het kunststof?
Vraagjes__
4 maanden geleden
Het zijn kunststof tegeltjes
AnnBoo8146
4 maanden geleden
Ik dacht ook eerst aan LOCO, maar daar is het aantal tegeltjes te groot voor. Daarnaast gebruikt LOCO meer kleuren dan groen en oranje (en wit).
@Amadea, Q-bitz lijkt er inderdaad sterk op. Maar dit spel bestaat uit blokken en niet tegeltjes.
Pommerd
4 maanden geleden
Volgens mij is het Duplo mozaiek.
KleinDuimpje
4 maanden geleden
Loco is het zeker niet.
Wat Pommerd zegt komt meer in de richting.
Ik denk ook dat het mozaïek is.
Vermoedelijk horen er voorbeelden bij die kinderen konden na leggen.
Inekez1
4 maanden geleden
Het is zeker geen Loco. Was wel ook mijn eerste associatie, maar Loco heeft geen blanco tegeltjes. Er is altijd aan 1 kant een cijfer of letter en aan de andere kant een patroon. Lego duplo is het ook niet. Dat zijn verhoogde stukjes zodat je ze op de lego duplo noppen kunt vastklikken. Dit zijn platte tegeltjes. Wat het dan wel is, ben ik ook nog niet uit.
Inekez1
4 maanden geleden
@vraagjes, de tegeltjes waarvan we de witte kant zien, hebben die op de andere kant wel een patroon? Of zijn er tegeltjes bij die aan beide kanten helemaal blanco zijn?
Vraagjes__
4 maanden geleden
Deze hebben aan de andere kant wel patroon, er zitten geen bij met beide kanten blanco

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dit zijn tegeltjes van "Loco". een educatief spelletje voor peuters met diverse varianten.
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Amadea
4 maanden geleden
Dan had het er zó uitgezien:
https://i.pinimg.com/originals/58/56/de/5856de6015e0362d809161b737528620.jpg
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing