Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is de volgende situatie in het roulette spel te verklaren ?

Volgens de theorie is iedere inzet op roulette gelijkwaardig, dus iedere inzet geeft op de lange duur een zelfde verlies percentage . Het verlies percentage op iedere inzet is 2,7027027 %.

Situatie 1 : stel je speelt op één roulette twee nummers. Er kan er maar één vallen . Dus als de éne valt , dan valt het andere nummer per definitie niet.

Situatie 2: stel je speelt op twee roulettes tegelijk , op allebei één nummer. Nu kan op beide roulette's het door jou gekozen nummer tegelijk vallen. Dus deze situatie lijkt , logisch geredeneerd, iets gunstiger dan situatie nummer één.

Waarom is volgens de kansberekening , situatie 1 dan toch gelijkwaardig in het vóórkomen , als situatie 2 ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
718

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik geloof dat ik niet precies begrijp wat je bedoelt, maar het verlies van 2,70% komt doordat er 37 nummers zijn, en je maar op 36 verschillende mag inzetten. Valt de bal op 0 (= die 37e), dan vervalt de inzet aan de bank. Hierop is die kans dus 1/37 = 2,70%
Jij wil kennelijlk op 2 roulettetafels tegelijkertijd spelen, maar dat zijn onafhankelijke gebeurtenissen, en maakt het voor het verlies percentage niet uit, want ze beinvloeden elkaar niet. Je moet die per tafel bekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is wat men noemt een verneukeratieve vraag. Het addertje lijkt me te zitten in de zin;" Als de ene valt,valt de ander per definitie niet". Dat is logisch,aar het gaat om de kans die je hebt vóór er wat valt,want die is op dat moment dubbel zo groot als wanneer je maar met één nummer zou spelen.Althans zo komt het mij tenminste voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding