Hoe ontwikkel ik me in poker?

Ik poker nog niet heel lang. Heb op PKR wat online toernooitjes gewonnen en ik lees een boek van Dan Harrington over poker. Ik wil er graag beter in worden. Ik ben nog minderjarig, dus kan niet aan toernooien meedoen. Ik poker soms met vrienden. Heeft iemand tips om snel beter te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

veel te doen;) dan leer je het t beste en het snelste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij pokeren gaat 't erom om de anderen te kunnen 'lezen'. Daar komen een heleboel factoren bij kijken, en zeker niet alleen de kaarten zelf. Zolang je denkt dat 't eigenlijk alleen om de kaarten zelf gaat, en dat je eigenlijk alleen aan de hand daarvan speelt, zal je nooit een topspeler kunnen worden. Het is niet iets wat je 'zomaar even' kunt leren. Het is veel meer een kwestie van 'je hebt het, of je hebt het niet'. Hoe je bent opgegroeid heeft ook veel invloed op je spelkwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vaak doen. Hoe meer ervaring, des te beter je bent. Verder ook gewoon op internet proberen te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar de pro's! Er zijn zat toernooien te zien via youtube. Zelfs van hoe pro's online spelen. Kijk hoe hun nadenken over hun keuzes. Hier heb ik veel van geleerd.
Toernooispel gaat vooral om overleven en groeien. Hier heb je veel geduld voor nodig. Een beetje rekenwerk doet ook wonderen!

Toegevoegd na 3 minuten:
Natuurlijk heel veel spelen en nadoen wat je onthouden hebt.

Toegevoegd na 2 uur:
kijk en leer...
http://nl.pokerstrategy.com/
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt goed poker spelen vereist veel discipline. Het grote probleem is dat het echte poker vereist dat je begint met heel veel handen folden en met de goede handen ( ook bepaald door je positie ) probeert chips te winnen.

Maar het "lekkere" spel dat je op TV ziet, bluffen , met 45 offsuit een monster maken , en het reageren op "tells" van de andere spelers, dat kan pas als je echt goed bent.

Het kan wel , maar iedereen wil winnen en je moet dus beter worden dan de meeste anderen. Veel oefenen en veel lezen over poker . Het blad Cardplayer is erg goed !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site pokerinfo.nl heb je een goed forum waarin bepaalde handen worden besproken. Op Everest kan je ook leuk gratis toernooien spelen om ervaring op te doen. Daarnaast zijn 'Hold 'em poker' van David Sklansky en 'Winning Low Limit Hold 'em' van Lee Jones wel leuke boeken om mee te beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op www.pokerstars.com kun je een programma downloaden, en dan met oefenchips (online met tegenspelers) spelen, dit is een goeie manier om het te leren, maar pas op, het spel kan verslavend werken (spreek uit eigen ervaring)