Weet iemand hoe deze puzels heten en waar ik er meer kan vinden?

Je moet de van de cijfers 24 maken door min, plus, vermedigvuldigen en delen. Je mag elk cijfer 1 keer geebruiken.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K
SimonV
4 jaar geleden
Het lijkt op een schuifpuzzel. Alleen daar zou geen dubbele acht in mogen voorkomen.
https://www.blokker.nl/p/amscan-schuifpuzzel-6-2-cm-12-stuks/2316652
Pieterke
4 jaar geleden
Bij een schuifpuzzel zou er ook een hoekje moeten ontbreken anders kun je niet schuiven.
nounka
4 jaar geleden
iets met logica die ik op dit moment nog niet snap
uit een boekje met logisch denken puzzels // rekenpuzzels // cijferpuzzels ... zou ik gokken
LeonardN
4 jaar geleden
Weet je ook wat de bedoeling van de puzzel is?
Moet je rekenen? Of een verband leggen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@LeonardN. Ja, je moet de van de cijfers 24 maken door min, plus, vermedigvuldigen en delen. Je mag elk cijfer 1 keer geebruiken.

Antwoorden (2)

Volgens de internetsites komt het overeen met de sudoku-puzzels. Alleen is het dan vreemd, dat de 8 twee keer voorkomt.
Je kan ze in de boekwinkel kopen, maar ook on-line spelen (tweede link).
Toegevoegd op 15 maart 2020 09:14: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is geen sudoku, dit is de bedoeling: Je moet de van de cijfers 24 maken door min, plus, vermedigvuldigen en delen. Je mag elk cijfer 1 keer geebruiken.
Je hebt nu feitelijk zelf met je reactie op het eerste (maar foute) antwoord de titel prijsgegeven: het is het 24-spel, of ook wel 24 game. Zie bijvoorbeeld https://inmijnklas.nl/24-game-leuk-voor-de-rekenles/
. . .
Het is bijvoorbeeld bij bol.com te koop: https://www.bol.com/nl/p/24-game-single-digits/9200000099191764/
Toegevoegd op 10 april 2020 11:51: tekst
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
daar had ik nou niet aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
bedankt!!!!!!!