Als je met een 4 bij het Kezenspel achter je startpositie komt, moet je dan nog een rondje lopen of mag je dan direct je thuisvak binnen?

Bij het spel kezen mag je als je niet zelf op je beginpositie staat met de kaart vier, vier stappen achteruit waardoor je als het ware voor je startpositie/ einde komt. Moet je dan alsnog de hele ronde rondlopen of kan je dan meteen je thuisvak in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je mag ( wanneer je 4 gegooid hebt) naar achter en dan in je honk. Toegevoegd na 3 minuten: In plaats van goiien , bedoel ik de kaart neerleggen. Toegevoegd na 6 minuten: Uit bron : -----Mag je met de 4 vanuit je startpositie achteruit en dan de volgende beurt je honk in? Ja, je mag met de 4 vanuit je startpositie achteruit en dan de volgende beurt je honk in. Mag je met de 4 achteruit je eigen begin positie passeren? Ja, je mag met de 4 achteruit je eigen begin positie passeren. Mag je met de 4 achteruit je thuishonk verlaten? Nee, eenmaal in je thuishonk aangekomen mag je daar niet meer uit. Mag je met de 4 achteruit je huisje in lopen? Nee, je mag alleen vooruit je huisje binnenlopen. ----

Bronnen:
http://www.keezen.nl/contents/nl/d19_Veelg...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100