Ja: wederzijdse liefde.
13 jaar geleden
Treu or dare.

Maar die kennen Hollanders bijna niet.

Het spel kent veel humor en toch ligt de lat vaak hoog. Een echte verliezer is er bijna nooit.

( nouja behalve als je naakt een rondje om het huizen-blok moet rennen in de nacht en je word aangehouden door een agent. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet dat ik weet, wel spellen zoals Pandemie, waarbij de spelers samen moeten werken en zodoende samen winnen of verliezen van het spel. Er is dus niet 1 verliezer
anneliez
13 jaar geleden
Doen-durf of de waarheid.
Bij het bekende tikkertje, verstoppertje, Annemarie koekkoek en 10 tellen in de rimboe
kan je nou niet echt zeggen dat er een verliezer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bekende bierspellen.
Althans... na afloop kan niemand zich herinneren wie er verloren had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De essentie van een spel is dat er winnaars en verliezers zijn, dus er bestaat geen spel waarbij niemand verliest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Touwtjetrek op de kermis voor kinderen is altijd prijs. Een potje voetbal dat in gelijk spel eindigt heeft geen verliezer en geen winnaar. Bij bergbeklimmen help je elkaar naar de top: daar heb je alleen maar winnaars (of alleen verliezers als de top niet gehaald wordt.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Potje voetballen/basketballen, zonder de score bij te houden.
Of lummelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld bij "in de ban van de ring" het bordspel speel je tegen het spel. Je wint dus als groep of verliest als groep.

Als niemand kan verliezen dan is er geen uitdaging aan.

Neem bijvoorbeeld het rouvoet racespel (campagne spel). Zelfs als je helemaal niets doets win je nog. Het is dan ook absoluut GEEN leuk spel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schaken, mits er in remise word geeindigd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
En remise is niet echt de bedoeling, dat is altijd nog winnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor wie? je kan hoogstens zeggen dat de partij die aan de verliezende hand is er het beste uithaalt, maar er wint niemand. misschien zou je kunnen zeggen dat er 2 verliezers zijn.
anneliez
13 jaar geleden
Ik denk wel dat de sterkste van de 2 zich eigenlijk verliezer voelt.
je kan toch gelijk spelen met voetbal en volleybal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Maar dat is niet de bedoeling van het spel, dat blijft winnen
Er zijn natuurlijk heel veel soorten spelletjes, computerspellen,buitenspeelspellen,bierspellen enz. en gewoon bord spellen. Bij al die soorten zijn er wel een paar waarbij geen verliezers zijn, bijv. ik zie ik zie wat jij niet ziet, of bij hinkelen(buitenspeelspel) Waarscheinlijk weet je dat zelf ook wel, alleen heb je er niet aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dance dance revolution ;-) Je kan het competatief spelen, dan heb je wel winnaars en verliezers, maar er zijn ook spelers die thuis spelen. Die spelen dan om hun conditie omhoog te krikken of hun eigen score te verbeteren.