Ik heb een idee voor een Playstation spel, genaamd K1. Kan ik in contact komen met programmeurs?

Voor de PlayStation 4 is er nog geen K1 spel. Ik zou dit graag waar willen maken en in contact willen komen met programmeurs, die dit kunnen produceren.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kunnen vast, maar het gaat erom of het winst gaat maken. Als het op de PS2 een flop was, heeft niemand er zin in om er miljoenen in te steken als het niks oplevert.
Castle
7 jaar geleden
Als je al een idee hebt voor een game dan zou je het eerst moeten patenteren anders kan iedereen met het idee gaan lopen. Daarnaast is dit ook moeilijk omdat je niet zomaar een patent voor elk land kan vastleggen. Ook zou dit al een enorme tijd en geld met zich meebrengen. Dan moet je nog mensen overtuigen dat dit idee geld gaat opleveren. Ga je zelf mee programmeren of lever je alleen een idee? Ga je zelf investeren met een hoop geld want programmeurs kunnen erg duur zijn als je ze inhuurt. Er zitten zoveel haken en ogen aan het leveren van een idee die helaas zoals MrTomaat zegt niet eens origineel is.

Antwoorden (1)

Ja dat kan, maar niemand is geïntresseerd in jouw idee, welke niet eens origineel is zoals je zelf al aantoont. Klinkt hard maar zo is het:

http://www.theastronauts.com/2013/05/you-have-an-idea-for-a-game-heres-why-nobody-cares/

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat wil niet zeggen dat er volgend jaar niet een door EA Sports geproduceerde K1-titel uitkomt die een hoop winst zal maken, maar dat kunnen ze dan net zo goed zonder jou als met jou.

Toegevoegd na 9 minuten:
Daarnaast is K1 niet zo populair zoals MMA (UFC) dat is, waar het dan mee moet concurreren. Dus waarom zou men miljoenen pompen in een K1-spel terwijl men veel beter UFC 2 kan upgraden naar UFC 3 ?

Of als je niet aan EA denkt, welke developer is zo gek een K1 spel te zetten tegenover een MMA-spel?

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je zelf voor het geld zorgt, dan kan overigens alles, wellicht via een crowdfund. Maar een idee op zich, daar koopt niemand wat voor.

Ook de 1-na-laatste comment ziet in dat K1 niet populair genoeg is:
https://www.reddit.com/r/gaming/comments/34rcoe/would_a_new_boxing_game_sell_well/