hoe speel je het soliraire spel van Al Caboon?

Ik speelde het solitaire spel van Al Caboon voor het eerst maar de maffia won met meer dan het dubbele dukaten dan ik. Volgens mij doe ik iets verkeerd, maar wat?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik denk dat het te maken heeft met het oogsten van de maffia maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Ik had hetzelfde probleem met de solitaire variant, het kan eraan liggen dat je de spelregels niet goed hebt gelezen (dat was bij mij het probleem) en dat je de maffia-bonen te snel oogst of juist te laat oogst (waardoor ze of vaak dukaten krijgen of teveel dukaten krijgen). Ik kan je de spelregels wel gaan opsommen, maar het is makkelijker als je die er zelf even bij pakt ;)

Een paar tactische tips:
- Probeer te vermijden dat de bovenste kaart van de aflegstapel een boon is die de bonenmaffia verzamelt.
- Geef de maffia op het juiste moment bonen. Als je bijvoorbeeld een boon omdraait die je niet wil verbouwen, probeer dan te regelen dat een van de maffiabazen een bonenveld moet oogsten. Daarna kun je de ongewenste boon op het nu vrijgekomen bonenveld van de maffiabaas verbouwen.
- Vergeet niet dat als je de maffia een kaart schenkt waardoor een bonenveld direct geoogst wordt, je ook voor een nieuwe boon moet zorgen.
- Kijk het instructiefilmpje.

Toegevoegd na 41 seconden:
Vanaf ongeveer minuut 4 gaat het over het solitaire spel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had er overheen gelezen wanneer je precies de bonen van de maffia moest oogsten. Ik oogstte ze geloof ik telkens als ze helemaal vol waren (dus 4 dukaten kregen) maar het moet geloof ik als ze genoeg bonen hebben voor één dukaat. Bij de laatste optie kan je zelf veel tactischer spelen (niet gaan sparen wat de maffia spaart, of bonen bij de maffia leggen waar er maar weinig van zijn of waar ze heel veel van nodig hebben).