Kan iemand de regels van het spelletje Kingsen vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zuip tot je in coma ligt is zo ongeveer de enige regel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin. Het is een supergezellig spel om goed in de stemming te komen. Je kunt het zo bond maken als je zelf wilt. Je kunt bijvoorbeeld afspreken dat je maar 1 slok bier per keer neemt, of dat ieder zijn eigen tempo kan bepalen.

Antwoorden (1)

Het mooie aan Kingsen is dat je de regels zelf kunt verzinnen. De basis:
Uiteraard heb je allemaal een drankje voor je neus.
Je verspreid een pak kaarten over de tafel. Beurtelings pak je een kaart; aan elke kaart zit een opdracht verbonden. Een aantal voorbeelden:
- Boer is plakken. Je likt aan de kaart en plakt 'm op je voorhoofd. Als-ie eraf valt > drinken.
- Vrouw is snake-eyes. Als iemand deze kaart trekt heeft diegene snake-eyes. Als een andere speler degene met de snake-eyes aankijkt > drinken.
- Koning is stand-up. Degene die een koning trekt houdt 'm bij zich. Op een willekeurig moment gaat diegene staan. De laatste die ook staat > drinken.

Etcetera etcetera. Er zijn 100.000 varianten. Schrijf van tevoren op een blaadje welke opdrachten je verbindt aan welke kaarten. Veel speelplezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel. Ik heb al een mooi lijstje gemaakt.