hoe los je een rubiks kubus geblinddoekt op?

Ik ben al een tijdje aan het speedcuben, en gemiddeld doe ik zo'n 35 seconden over het oplossen van een rubiks kubus. Nu wil ik iets anders proberen, namelijk het geblinddoekt oplossen van een kubus. Ik heb op internet al een aantal Engelse tutorials gevonden, maar werd er niet veel wijzer van. Heeft iemand een eenvoudige, goed te volgen (als het even kan Nederlandse, maar hoeft niet) methode+uitleg voor mij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K
Reddie
9 jaar geleden
De beginsituatie in je geheugen prenten, en het gevolg van je slagen visualiseren.
Net als bij blindschaak of simultaanschaak.

Antwoorden (1)

Dan zal je een heel goed visueel geheugen moeten hebben, en weten met welke reeks je een vlak afmaakt. Dus de kubus in gedachte voor je zien, en dat blijven zien als je hem aan het bewerken bent
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn bepaalde methodes/trucjes voor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vlakken merken, met een soort braille. Een horizontale streep over de eerste kleur, een rondje over de tweede, een schuine streep over de volgende en een driehoekje over de laatste. Dit moet dan wel goed voelbaar zijn. Zonder ogen is dit anders niet te doen, zeker niet als de kubus door iemand anders door elkaar is gedraaid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij geven mensen elk 'blokje' een benaming, en zo onthouden ze elke kleur van elk blokje. Tijdens het inspecteren van de kubus (waarbij je mag kijken) kijken sommigen welke blokjes naar welke positie verplaatst moeten worden