Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er aparte regels voor rolit met 2 spelers?

ik heb het mijn moeder gespeeld, maar dit liep echt helemaal niet! hoe werkt dit spel met zijn 2en. degen die begint moet dus de andere veroveren, de 2e keer ook, en zo blijft het doorgaan tot we bij een muur zitten. zit hier logica in?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor volgens mij dezelfde regels. ik heb even een instructiefilmpje opgezocht. Misschien is dat handiger\succes en plezier
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, de regels zijn gelijk. Wel valt het me op dat echte spelliefhebbers Rolit voornamelijk leuk schijnen te vinden in de 2-speler variant, niet in de 3- of 4 speler variant.
Het komt bij 2 spelers veel meer aan op inzicht en taktiek.


Zie hier wat recensies:

"Speel je met vier spelers, dan verloopt het spel chaotisch. Je moet maar afwachten of er in je beurt nog wel Rolit-ballen in jouw kleur op het spelbord liggen! Speel je met twee spelers, dan komt het daarentegen meer aan op inzicht en taktiek. Wanneer je als beginneling tegen een meer ervaren speler speelt, ben je kansloos. Maar ook hier geldt: oefening baart kunst!"

http://www.anderspel.nl/rolit.html


"Rolit is eigenlijk hetzelfde spel als de klassieker Reversi. Rolit kan je alleen naast twee ook met drie of vier spelers spelen. Reversi vind ik erg leuk en dus Rolit met twee personen ook. Met meer dan twee personen vind ik Rolit alleen minder leuk worden. De startspeler heeft dan echt een behoorlijk voordeel. Als familiespel is Rolit geslaagd, spellenliefhebbers zullen het alleen als tweepersoonsspel kunnen waarderen. "

http://www.spellengek.nl/index.php/gameController/review/rolit/Rolit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding