hoe kom ik tot 1 winnend groepje met touwtrekken?

ik heb 10 groepjes met 4 kinderen. hoe kan ik ze laten touwtrekken met 1 touw zodat ik 1 winnend groepje krijg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt er aan hoeveel tijd je hebt voor de wedstrijdjes. Hebben ze tijd om allemaal tegen elkaar te spelen?

Antwoorden (3)

Je begint met 2 groepjes. Je hebt winnaars en verliezers. De winnaars spelen tegen het volgende groepje, daarvan weer de winnaars tegen de volgende tot er 1 groep overblijft
Of je laat steeds verschillende groepjes tegen elkaar, en de winnaars daarvan weer tegen elkaar tot je 1 groep overhoudt
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb je dus 5 winnaars en dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die vijf winnars weer tegen elkaar
Als eerste laat je alle groepjes tegen elkaar spelen, daarna maak je een poule met bijvoorbeeld de 4 ploegen met de meeste overwinningen, en zo dun je het verder uit totdat je een winnaar hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan heb je in de eerste ronde al 45 wedstrijdjes, lijkt me wat veel.
Doe het zoals het voetbal-WK wordt gespeeld. Verdeel de groepjes over twee poules. Laat alle groepjes binnen de poules tegen elkaar spelen. Dan krijg je 4 wedstrijden per poule. Die kun je gedeeltelijk tegelijk laten plaatsvinden. Laat de winnaar uit poule 1 spelen tegen de nummer 2 uit poule 2 en andersom. Kies uit die wedstrijden de winnende groepjes en laat die tegen elkaar spelen. Dan krijg je 1 winnend groepje.

Toegevoegd na 1 uur:
Ahem... 10 wedstrijden per poule, niet 4.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5 teams per poule => 10 wedstrijden per poule
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kom je daar bij? Simpel voorbeeld: 2 teams > 1 wedstrijd (a vs b)
3 teams > 2 wedstrijden (a vs b, a vs c, b vs c)
4 teams > 3 wedstrijden (enz...)
5 teams > 4 wedstrijden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5 teams (a t/m e) per poule
==> de volgende poulewedstrijden
ab ac ad ae
bc bd be
cd ce
de
En dat zijn er totaal toch echt 10, (wel slechts 4 per team).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ach, wat dom... Je hebt gelijk. En ik heb het zelfs nog verkeerd uitgeschreven ook in mijn "simpele voorbeeld". Ik ga me in een duister hoekje zitten schamen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en er is maar 1 touw.... dus allemaal achter elkaar in plaats van tegelijk