hoe kom ik tot 1 winnend groepje met touwtrekken?

ik heb 10 groepjes met 4 kinderen. hoe kan ik ze laten touwtrekken met 1 touw zodat ik 1 winnend groepje krijg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je begint met 2 groepjes. Je hebt winnaars en verliezers. De winnaars spelen tegen het volgende groepje, daarvan weer de winnaars tegen de volgende tot er 1 groep overblijft Of je laat steeds verschillende groepjes tegen elkaar, en de winnaars daarvan weer tegen elkaar tot je 1 groep overhoudt

Als eerste laat je alle groepjes tegen elkaar spelen, daarna maak je een poule met bijvoorbeeld de 4 ploegen met de meeste overwinningen, en zo dun je het verder uit totdat je een winnaar hebt.

Doe het zoals het voetbal-WK wordt gespeeld. Verdeel de groepjes over twee poules. Laat alle groepjes binnen de poules tegen elkaar spelen. Dan krijg je 4 wedstrijden per poule. Die kun je gedeeltelijk tegelijk laten plaatsvinden. Laat de winnaar uit poule 1 spelen tegen de nummer 2 uit poule 2 en andersom. Kies uit die wedstrijden de winnende groepjes en laat die tegen elkaar spelen. Dan krijg je 1 winnend groepje. Toegevoegd na 1 uur: Ahem... 10 wedstrijden per poule, niet 4.

Bronnen:
iHave

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100