wat doen ze met de miljoenen dominosteentjes na Domino Day?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgend jaar weer gebruiken?

Antwoorden (3)

"De dominostenen kunnen voor het volgende jaar niet meer gebruikt worden. Dit is omdat er dan nieuwe velden gemaakt worden en ook andere hoeveelheden gekleurde dominostenen nodig zijn, doordat de kleurenverdeling over de projecten weer anders is.
Daardoor hebben ze verschillende kleuren in verschillende hoeveelheden die het volgende jaar niet meer gebruikt kunnen worden. De stenen worden gerecycled en verwerkt in kunststoffen producten als cd-hoezen. Van dat geld worden nieuwe kleuren gekocht die in de volgende editie weer worden aangemaakt."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Domino_Day#De_dominostenen_.5B1.5D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn tante heeft ook eens mee gedaan met domino day en die heeft heel veel steentjes gekregen dus ik denk dat er een groot deel aan de bouwers wordt gegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal stenen word hergebruikt. Stenen die beplakt zijn worden van de stickers ontdaan dit gebeurt op een sociale werkplaats. Overtuigen is geen optie daardoor zou het gewicht veranderen. Domino stenen worden namelijk met het bouwen eenmaal geteld per kleur 100 stenen daar word een gewicht van genoteerd en zo weet je steeds hoeveel stenen je gebruikt.

Toegevoegd na 57 seconden:
Overtuigen=overspuiten