omdat ze een scherpepunt hebben
en door de snelheid gaat die punt in het dartbord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar, volgens mij snap je het dan:
14 jaar geleden
Op de zelfde manier dat een pijl van een boog of kruisboog ergens binnen dringt en er niet uitvalt, is een dermate kracht dat het tisue breekt en dat het gewoon blijft zitten. Iets met massa x snelheid om het kapot te maken en dan is vast vast. Ook een kogel werkt zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door het materiaal waarmee het bord gemaakt is. Het is van sizalvezel met lijm onder hoge druk samengeperst waardoor het elastisch blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gewicht van het pijltje produceert minder kracht dan nodig is om de wrijving tussen het bord en het oppervlak van de pijlpunt te doorbreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Mooi uitgelegd! Nog twee woorden veranderen:
Gewicht=massa en minder=meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurkundig is massa inderdaad beter, ik bedoel juist. Als ik van minder, meer gaat maken valt de pijl uit het bord;-)
Door komt door de snelheid van dat pijl. En dat ie een scherpe punt heeft...