Hoe heet het stokje waarmee de croupier (bij roulette) alle inzetten verzamelt?

Je kent het vast wel: dat stokje (of die stok) met aan het uiteinde een soort van "vleugels" waarmee de croupier de fiches op de roulettetafel bij elkaar schraapt en naar zich toetrekt... Hoe heet zo'n stokje officieel???

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik zoek de officiële, FRANSE, term...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Een rateau, dat is het Franse woord voor hark.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had het juiste antwoord eigenlijk ook al gevonden, enkele minuten nadat ik de vraag had gepost (en ik had al een tijdje gezocht!)... Het blijkt inderdaad een "rateau" te zijn. Vandaar mijn keuze op dit antwoord als beste antwoord. https://www.google.nl/#q=rateau+roulette

Andere antwoorden (1)

Een roulette hark.

Toegevoegd na 1 minuut:
In het Engels een roulette rake.
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Je bent me weer voor ....http://www.alert-bridgeshop.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=519. +