Weet er iemand hoe portvorwarding/ip werkt host een server op Mn eigen server maar weet niet wat me ip is ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel ik host een server op Mn eigen pc

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Reddie
7 jaar geleden
Jouw IP is dus 192.33.238.53

Het beste antwoord

Je eigen IP kun je opvragen via: whatsmyip.nl.
Als iemand een pagina op jpiw computer wil opvragen kan dat door simpel jouw ip adres in de browser in te typen, gevolgd door (slash) paginanaam.
Bijvoorbeeld:
193.221.34.192/info.txt
Net welke file je wilt publiceren.
Standaard is de communicatie via poort 80 (hoef je dus niet op te geven).
Als je op meerdere computers een server hebt draaien, moet je:
- op elke computer naar een ander poortnummer luisteren, ergens in te stellen in het serverprogramma op die betreffende computer.
- aan je router opgeven naar welke computer hij een aanvraag voor een bepaald poortnummer moet sturen (portforwarding).
Een aanvraag kan dan bijvoorbeeld worden:
193.221.34.192:81/info.txt
Specificeer je geen naam, dan zal in het algemeen de file "Default.htm" gestuurd worden. Ook dat is in het serverprogramma in te stellen.
Je server zal standaard in de directory "C:\Inetpub\wwwroot" kijken. Ook dat is in het serverprogramma in te stellen.
Voor mij levert whatsmyip.nl 213.93.56.135 op
213.93.56.135 levert mijn default pagina op (niet interessant) .
213.93.56.135/Huiswerkvragen.txt levert iets GV achtigs.
(Vandaag tot 22:30 ).
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Specificeer je geen naam, dan zal in het algemeen de file "Default.htm" gestuurd worden." index.htm/html wordt vaker gebruikt, niet elke server snapt default.htm, dus wordt er eerder gekeken naar index.htm/html "193.221.34.192/info.txt
Net welke file je wilt publiceren. " Nee, niet welke file je wilt publiceren, als er geen mimetype voor gedefinieerd is gaat het feestje niet door... zijn strikte regels voor. Poort 80 is tegenwoordig niet de enige poort, ook 443 is standaard geworden. "Je server zal standaard in de directory "C:\Inetpub\wwwroot" kijken. Ook dat is in het serverprogramma in te stellen. " Is ook niet waar want dat verschilt per server, in jouw voorbeeld is dat IIS, maar wat met Apache? Of Nginx?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thankx man
Reddie
7 jaar geleden
@RoqueTrader,
Dank voor je aanvulling.