Wie weet de naam van een (tafel)spelletje uit de jaren 80/90 waarbij een balletje via enkele behendigheids onderdelen naar de overkant gebracht wordt.

Het lijkt op het welbekende houten labyrint spelletje met die gaatjes maar in plaats van langs de gaatjes moesten enkele behendigheidstrucjes gedaan worden. In mijn gedachte was het een plastic spel met een stalen/ ijzeren balletje. Er was een overdekt doolhof waar het balletje doorheen moet en twee ijzeren staafjes naast elkaar waarover het balletje rolt als deze uit elkaar gaan...de rest van de "opdrachten " zijn uit mijn geheugen verdwenen helaas.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Amadea
10 jaar geleden
Wel een computerspelletje gevonden dat aan de beschrijving voldoet: http://behendigheid.leukespellen.be/bal-doolhof-spelletjes.html

Het beste antwoord

Volgens mij gaat het om het spelletje 'Tricky Ball'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is hem!!!! Heel erg bedankt.. Een hoofdpijndossier minder...

Andere antwoorden (1)

Dat met die ijzeren staafjes wat je op het laatst beschrijft klinkt me heel bekend in de oren, hebben we vroeger eens gehuurd bij zo'n man die Oud-Hollandse spellen maakte als onderdeel van een spellencircuit voor de communie van mijn broertje. Geen idee meer hoe het heette, maar we hebben er wel plezier mee gehad. Het waren volgens mij twee gordijnroedes, die wat gegolfd waren om het moeilijker te maken. Kunst was om het balletje in zo min mogelijk pogingen naar de overkant te krijgen. En wat me in dit verband ook meteen te binnen schiet is Cheese-it, of in goed Nederlands gatenkaas. Een min of meer steile wand van hout of kunststof met daarin gaten van verschillende grootte, waaraan met stevig touw een gordijnring bevestigd was waarin je een houten balletje moest leggen. Door aan het touw te trekken moest je vervolgens proberen om het balletje onderaan de wand te krijgen, zonder dat het door een gat viel.