Wie zegt dat de winnaar van de staatslotterij, ook echt gewonnen heeft?

Vaak hoor je: Jackpot is gevallen. Bijvoorbeeld laatst in provincie groningen. Wie zegt dat ook daadwerkelijk een persoon dat geldbedrag heeft gewonnen? Wat zijn de regels enhoe wordt hier op gecontroleerd? Wij zouden het nooit kunnen controleren, want lezen het in de krant. Dat geldt ook voor alle andere kleine prijzen? Is het geen doorgestoken kaard. De bedenker van de staatsloterij, wordt er alleen maar rijker op.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bedenker van de staatsloterij is er niet, al het geld wat overblijft vloeit terug naar de staatskas en indirect is dat dus ook van jou. Verder lezen we regelmatig dat er een grote prijs niet is opgehaald.

Het beste antwoord

Bij de trekking is altijd een notaris aanwezig (zie afbeelding) die ervoor moet zorgen dat alles volgens de regels verloopt.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor een goed duidelijk antwoord :)

Andere antwoorden (1)

De staatsloterij werkt volgens de regels van de wet op kansspelen.
De prijzen die vallen zijn alleen op gekochte loten, behalve de jackpot. Het kan dus voorkomen dat de jackpot wél valt, maar dus niet gewonnen wordt omdat ie op een niet verkocht lotnummer is gevallen, en dan blijft het grote geld dus in de loterij zitten.
Bij de veelgestelde vragen staat jouw vraag haast letterlijk ;)
Een aantal jaar terug was er nog ohef over het vallen van prijzen op niet verkochte loten overigens, dus hebben ze toen het op hun site moeten zetten.