Wat zijn bekende bordspellen waarvoor je een pokerface nodig hebt?

Waarvoor heb je pokerface nodig, zoals bij Cluedo? Graag iets als bordspellen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Stratego: je tegenstander ziet alleen de achterkant van je pionnen, waardoor er altijd een risico is. Is de tegenstander zijn pion sterk genoeg om die van jou te verslaan? (Ik zou het spel kunnen uitleggen hier, maar dat zal het alleen ingewikkelder maken + een hoop leeswerk)

Zeeslag: misschien nooit bij nagedacht. Maar stel je tegenstander zit dicht bij jouw schip in de buurt mag je dit niet laten merken aan je gezichtsuitdrukking, dus hier moet je ook een pokerface voor hebben.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit is niet echt een bordspel maar een kaartenspel, ik weet niet of je dit echt erg vind. Zo ja dan negeer je dit maar.

Weerwolven van wakkerdam: dit is persoonlijk één van mijn favoriete spelletjes. Het is hier zéér belangrijk om een pokerface op te zetten. Het is een spel voor een iets grotere groep, hoe groter hoe spannender natuurlijk. Ieder persoon krijgt een kaart (die mag je niet tonen aan de andere spelers). Op die kaart staat er wat je bent (Weerwolf, onschuldig meisje, heks,... kan variëren, niet elk kaartenspel houdt zich aan de originele namen). Het is een erg leuk spel, het is eigenlijk de bedoeling te achterhalen wie de weerwolven zijn. Dit vergt ook veel uitleg maar eenmaal je het door hebt is het een eitje. Ik raad je aan om meer informatie op te zoeken op internet indien je geïnteresseerd bent raad ik je aan op wikipedia te bekijken onder "Spelverloop" http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, WvW spelen wij redelijk vaak en Stratego ook. Bedankt voor je reactie. Anderen nog meer spellen?