Met hoeveel personen kan je het dobbelspel van Kolonisten catan spelen?

Op de doos staat dat je het met 1 tot 4 spelers kan spelen, maar is het echt zo? Volgens mij kan het ook met meer spelers. Waarom zetten hun er 1 tot 4 spelers op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het werkt precies als Yahtzee: je kunt het met 100 mensen spelen maar dan duurt het dus 1500 rondes lang!

Het beste antwoord

Je kunt het wel met meer mensen spelen, maar dat wordt toch afgeraden, omdat het spel dan veel te lang duurt. (iedere speler speelt namelijk 15 ronden, zodat de 15 velden van elk scorespoor gevuld zijn). (zie in bron 1)

Iemand schrijft op een forum dat 4 spelers het maximum is om het spel qua tijd aangenamer te houden. (zie in bron 2)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord, het is inderdaad zo dat ieder de 15 rondes moet afmaken.

Andere antwoorden (3)

2-8 spelers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vanaf 2 spelers, het maakt niet uit met hoeveel je speelt.
ze zullen dat erop hebben gezet, omdat als je met meer spelers speelt het gewoon langer duurt, dan dat zij op het doosje vermelden wij hebben dat spel ook en we hebben het ook al eens met 6 spelers gespeeld. het duurt alleen iets langer meer niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat een uitbreidingsset, volg bron ;-)

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry, las het niet goed! Kan niks vinden over een uitbreidingsset voor dobbelspel, deze is tot max 4 personen.