1 okt 2012 is de Gelukstrekking vd Staatsloterij: stel je eindcijfer valt 6x, krijg je dan ook 6x 5 euro =30,-als prijs of maar 5,-?

Zie dit prijzenoverzicht:http://www.gelukstrekking.nl/ Je kunt in deze loterij ook per trekking kleinere bedragen winnen, dus hoe werkt deze gelukstrekking dan qua winkansen?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Het eindcijfer kan nooit 6x 1 Hetzelfde cijfer zijn. Het is dan 6x een cijfer van 0 tot 9 en nooit 1 dubbel oid.

De werking is verder simpel. Als je 1 prijs hebt van 100.000 euro, kun je maar 1 iemand gelukkig maken.
Als je die 100.000 door 10 deelt, kun je nog eens 9 extra personen gelukkig maken.
Dus hoe meer je die ene prijs deelt, hoe meer mensen een winkans hebben ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, euro 30.-

Zie veelvoorkomende vragen:

"Hoeveel loten heb ik nodig om de hele dag mee te kunnen spelen?

U heeft maar 1 lot nodig om ieder kwartier kans te maken op €100.000, 24 uur lang."
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank. Klopt, de FAQ heb ik gelezen maar dat zegt níets over de concrete vraag hoeveel je wint als bijv cijfer 8 10x voorkomt in de trekkingen die dag. Immers op je eindcijfer alleen, is de winkans natuurlijk aanzienlijk groter gezien het feit dat er 96 trekkingen zijn op 1 dag (24 uren x 4 kwartier p.u) ipv 1 trekking bij er reguliere trekking. Maw de staatsloterij zal dan wel heel wat prijzengeld uit moeten keren als iedereen die een lot heeft bijv 30,- kan winnen met alleen het goed eindcijfer
Computoon
11 jaar geleden
Inderdaad, maar op basis van het reglement kan ik er toch echt niets anders van maken. Als je 'maar 1 lot nodig hebt om ieder kwartier kans te maken op euro 100.000.-' dan heb je ook maar 1 lot nodig om ieder kwartier kans te maken op euro 5.- ( 1 eindcijfer) en die kans is per kwartier 1 op 10. Het moet toch wel heel gek lopen als je bij 4 trekkingen per uur, 24 uur lang, geen enkele prijs hebt op één eindcijfer. Ik denk dat je de Geluksloterij moet zien als een 'jaarlijkse promotieactie'. Het is namelijk niet mogelijk om je aan te melden om jaarlijks alleen mee te spelen met loten voor de Gelukstrekking, zo is uit een ander antwoord op de vragenpagina af te leiden. De bedoeling van deze spectaculaire actie (met een 'eigen bijdrage' van euro 15.-) zal ongetwijfeld zijn om meer vaste deelnemers te trekken voor de reguliere loterij met een wat ander prijzenpakket. Een lokkertje.
Computoon
11 jaar geleden
Ik moet mijn antwoord toch corrigeren, zie ik nu ik het prijzenpakket bekijk van de Gelukstrekking, zie https://www.staatsloterij.nl/cspublish/Satellite?c=Page&childpagename=Staatsloterij%2FStaatsLayout&cid=1244307862617&p=1244307862617&pagename=SW De prijs die ieder kwartier wordt getrokken is de prijs van euro 100.000.- (8 eindcijfers goed) én de troostprijs van 100.- (6 eindcijfers), die deze keer wel een erg schrale troost is (1/100 deel van de hoofdprijs). Alle kwartieren staan bij die prijzen vermeld. Bij de grote berg prijzen van 5 tot 1 eindcijfer staat niet vermeld dat ze ieder kwartier worden getrokken. Er staat ook niet bij hoe vaak ze dan wél worden getrokken. In het slechtste geval is dat maar 1 keer. Hoewel er 4 prijzen zijn op één eindcijfer heb je pas 'winst' als je die alle 4 hebt (euro 20.- gewonnen). Bij 3 keer prijs op één eindcijfer heb je je eigen geld terug (want het lot kostte euro 15.-) en in alle andere gevallen verlies. Toch iets minder financieel geluk dan het mij in eerste instantie liet aanzien... het spijt me!
het kan nooit waar zijn
stel je kocht 1 straat a 150 euro
maar je wint elk uur 4 keer het eindcijfer is 4 x 5 = 20 euro
24 uur keer 20 euro is 480 euro
dus ruim 3 keer je investering terug?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Bij nader inzien is het inderdaad te mooi om waar te zijn. Maar dat zag ik pas toen ik het prijzenpakket van deze loterij bekeek. De prijs van 100.000.- en de (schrale) troostprijs van euro 100.- worden inderdaad ieder kwartier getrokken. Maar bij de berg prijzen van 5 t/m 1 cijfer staan die kwartieren niet vermeld. Ik heb niet kunnen vinden hoe vaak die wel getrokken worden maar in het slechtste geval is dat maar 1x. In dat geval moet je alle 4 de prijzen op 1 eindcijfer hebben om winst te hebben. De eindcijferprijzen op 1 cijfer zijn euro 5.-. Een heel 'gelukslot' kost euro 15.-. Dus je moet alle 4 de eindcijferprijzen eruit halen om een 'winst' van 5 euro te hebben als er maar 1 trekking plaatsvindt. De kans op 4x winst is statistisch klein.
Er komt een eenmalige trekking voor de kleine prijzen. Deze is vanaf morgen 2 oktober 12 uur zichtbaar. De trekking van 1 oktober betreft alleen de "tonnen".

Zojuist gelezen op twitter-Staatsloterij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus we zijn belazerd? Dat staat nergens volgens mij. Ik heb 2 halve loten en zou nu zo'n 60 euro gewonnen moeten hebben op eindcijfers. Later bedacht mijn vriend inderdaad dat we de volgende x maar een zwikkie straatjes moesten kopen. Boerenbedrog, maar wat hadden we anders verwacht.... Ik ga de regelementen nog een x uitspitten.
Computoon
11 jaar geleden
Ik ben er ook ingetrapt bij het geven van mijn antwoord. Je had het kunnen afleiden uit het prijzenpakket van de Gelukstrekking. De prijs van euro 100.000.- en bijbehorende troostprijs (euro 100.-) werd ieder kwartier getrokken. Al die kwartieren staan ook stuk voor stuk vermeld. Onderaan dat prijzenoverzicht staat 'de rest' van de prijzen (5 eindcijfers tot 1 eindcijfer). Maar daar staat niet bij dat ze ieder kwartier getrokken worden. Heb niet kunnen vinden hoe vaak ze dan wel getrokken worden maar in het slechtste geval is dat 'gewoon' 1 keer, zoals bij iedere andere trekking. Dan heb je bij de Gelukstrekking 4 prijzen op één eindcijfer, totaal euro 20.-. Als we het alleen over de prijzen op 1 eindcijfer hebben: alleen als hetzelfde eindcijfer als je had 4x getrokken zou worden, heb je winst (euro 5.- winst, want het lot kost euro 15.- en de 1-eindcijferprijzen zijn ook euro 5.- per stuk.). Bij 3 keer eindcijfer gelijk heb je je eigen geld terug en in alle andere gevallen verlies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hallo jongens, dat had je kunnen weten. Als elk kwartier alle andere prijzen ook getrokken hadden moeten worden, dan hadden ze 96 keer zoveel prijzengeld moeten uitkeren als normaal. Normaal prijzengeld is zo'n 23 miljoen euro, omdat er maar een ton getrokken wordt en geen miljoen, gaat er ongeveer een miljoen af. Blijft 22 miljoen over. Dat maal 96 geeft 2,112 miljard! Bij 9 miljoen loten zou een lot dan minimaal 235 euro gekost moeten hebben en als je uitgaat dat 30% van de lotprijs opgaat aan kosten, winsten voor verkopers, etc. dan wordt het zelfs 335 euro per lot. https://www.staatsloterij.nl/cspublish/Satellite?c=Page&childpagename=Staatsloterij%2FStaatsTwoColumnsLayout&cid=1221558287944&pagename=StaatsWrapper